کد خبر: 887894
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲
با تقدیر از اعضای شورای چهارم:
با تقدیر از اعضای شورای چهارم استان شورای پنجم رسما فعالیت خود را در اردبیل آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، در مراسمی که به همین مناسبت در فرمانداری اردبیل برگزار شد رئیس شورای چهارم استان اردبیل در سخنانی با اشاره به اینکه استعانت و توکل به خدا سرآغاز و سرانجام زیبایی برای تمام کارهاست اظهار کرد: خدمت‌رسانی به مردم و گام برداشتن در راستای حل مشکلات آنان عبادت محسوب می‌شود و در هر پست و مقامی که باشیم ابتدا باید مردم و انتظارات آنان را سرلوحه امورات قرار دهیم.

رحیم آقازاده با اشاره به اینکه اراده‌ای قوی لازم است تا بتوان گام‌های بلند را در راستای رفع محرومیت‌های شهری و حل معضلات مردم برداشت خاطرنشان کرد: ترکیب شورای پنجم استان ترکیبی خوب و مناسب است و تمام اعضای آن با تحصیلات عالیه وارد کار شده‌اند که این نقطه قوت فعالیت در این دوره از شوراست.

وی با بیان اینکه توفیق حضور در خدمت‌رسانی به مردم بالاترین موفقیت‌هاست تصریح کرد: اعضای شوراها باید تعامل، تفاهم و توافق را در بین خود تقویت کنند چرا که اپر چنین نباشد تنش‌های داخلی ایجاد شده مانع از فعالیت‌های احسن آنان خواهد شد.

عضو شورای شهر اردبیل با یادآوری اینکه مسایل و مشکلات مردم باید با دید تیزبینانه اعضای شورا رصد شده و اعضا از جایگاه قانونی وارد فعالیت شوند افزود: اعضای شورای استان به عنوان یک نهاد مدنی و نماینده مردم باید جایگاه و پایگاه شورای استان را به نحو احسن در کشور تعریف و تبیین کنند تا بتوانند در کشور نیز از حق و حقوق مردم دفاع کنند.

آقازاده با تاکید بر اینکه دفاع از حق و حقوق شورا و جایگاه آن باید از درون اعضا آغاز شود بیان کرد: تا زمانی که این تعامل و تفاهم در کار نباشد و مسئولان گرفتار جریانات حزبی و سیاسی‌بازی‌ها شوند هیچگاه نخواهند توانست جایگاه خود را پیدا کرده و در کنار آن به مردم خدمت‌رسانی کنند.

وی قوت و قدرت شورا را در عمل به قانون و ایجاد تعامل مثبت اعلام کرد و اظهار داشت: کار شورایی نشات گرفته از دین و آئین ماست به طوری که جایگاه شورا در نزد پروردگار متعال به اندازه‌ای از اهمیت قرار دارد که سوره‌ای در قرآن مجید به این نام نازل شده و این امر نشانگر جایگاه والای شوراهاست.

رئیس اسبق شورای استان اردبیل جمهوری اسلامی ایران را مبتنی بر مبانی اسلامی و دینی و اعتقادی خواند و بیان کرد: در جمهوری اسلامی شوراها جایگاه و پایگاه مناسبی دارند و این جایگاه باید در ابعاد مختلف امنیتی، سیاسی، اجتماعی، رفاهی و فرهنگی در بین مسئولان بلند پایه کشور نیز نهادینه شود.

آقازاده در ادامه سخنان خود با اظهار تاسف از اینکه در دوره‌های اخیر اعضای شورا تنها تمرکز و انرژی خود را بر روی عزل و نصب شهردار و انتخاب افراد از بین جناح‌ها و گروه‌های مختلف معطوف کرده‌‌اند گفت: مشکلات شهری در حوزه‌های مختلف باید با تمام جوانب و مسایل آن سنجیده شود و اعضای شورا با واقف شدن به وظیفه اصلی خود که همان خدمت‌‌رسانی به مردم است باید از سیاسی‌کاری دوره کرده و پرهیز نمایند.

وی تاکید کرد؛ اعضای شورا باید خود را موظف و مکلف به رفع مشکلات مردم بدانند که اگر چنین اندیشه‌ای در درون آنان باشد سوار بر کار شده و با رعایت مقررات و ضوابط شورایی می‌توانند طبق مواد و تبصره‌های قانونی از حق و حقوق قانونی ملت دفاع نمایند.

آقازاده از اعضای شورای استان نیز خواست؛ با مطالعه کتابچه قوانین و مقررات شوراها اطلاعات عمومی خود را افزایش داده و در کنار آن نسبت به تبیین و نهادینه کردن جایگاه و پایگاه شورا در استان و بین مسئولان همت کنند.

وی قانون‌گریزی و عمل نکردن به مقررات و ضوابط را آفت‌های شورا خواند و گفت: باید جایگاه والای شورا در کشور و بین مسئولان نهادینه شود اگر اعضای شورا تعامل و تفاهم درونی خود را حفظ کرده و در راستای اخذ مطالبات مردم وارد عمل شوند هیچ نیرویی نمی‌تواند در مقابل این افراد قد علم کنند.

عضو شورای شهر اردبیل با تاکید بر اینکه در کمیسیون‌های و کمیته‌های دستگاه‌های اجرایی در استان باید نمایندگانی از اعضای شورای استان نیز حضور داشته باشند خاطرنشان کرد: هرقدر در فعالیت شوراها قانون‌مداری حاکم شود به همان اندازه می‌توانند از حق و حقوق قانونی شوراها و در راس آن نیازهای مردم دفاع کنند.

آقازاده گفت: نهادینه شدن تفکرات شورایی در بین اعضا و داشتن روحیه مطالبه‌گری باید در تمامی اعضا موج بزند و تمام تغییرات و تحولات براساس قانونمداری صورت گرفته و اعضا تکالیف و وظایف خود را به نحو احسن و با در نظر گرفتن نیاز مردم به سرانجام برسانند.

وی ساختن شورایی قوی، مستقل و مدیر را مستلزم داشتن روحیه همکاری اعلام کرد و افزود: مردم ما مردم مطالبه‌گری هستند و باید با نظارت و کنترل این مطالبه‌های به حق آنان را پاسخگو باشیم.

عضو شورای شهر اردبیل با تاکید بر ارتقای جایگاه شورای استان در کشور تصریح کرد: داشتن نگرش‌ها و دیدگاه‌های عمیق و وزین یکی از مهمترین راه‌های پربار شدن فعالیت شوراهاست و تا زمانی که اعضای شوراها روحیه مطالبه‌گری نداشته باشند نمی‌توانندبه درستی از حق و حقوق مردم دفاع کرده و موفق شوند.

آقازاده داشتن باور و اعتقاد شورایی را نیز در عاقبت‌بخیر شدن اعضای شورا بسیار مهم خواند و گفت: کشور ما یک کشور اسلامی است و مردم این کشور را با دادن خون و جان هزاران جوان پایدار نگهداشته‌اند و امروز نیز بر ما وظیفه است تا این جایگاه و پایگاه را حفظ کرده و بتوانیم آن را به سرمنزل مقصود برسانیم.

در این مراسم با اهدای لوح سپاس و هدایایی از اعضای شورای چهارم استان تجلیل و شورای پنجم رسما فعالیت خود را آغاز کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر