کد خبر: 887892
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳
نائب رئیس شورای استان اردبیل تاکید کرد:
نائب رئیس شورای استان اردبیل گفت: برای بهره‌گیری از تجربیات سازنده شوراهای قبلی باید تلاش کنیم تا مجمع ادواری نمایندگان شورای استان اردبیل تشکیل و فعالیت خود را آغاز کند.
fه گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، مینایی در مراسم تجلیل و هم‌اندیشی با اعضای شورای چهارم و پنجم استان اردبیل اظهار کرد: متاسفانه برخی از مدیران دستگاه‌های اداری و دولتی توجه به مردم‌سالاری را یک رقیب جدی برای خود تلقی می‌کنند و دوست ندارند اختیارات بیشتر به نمایندگان مردم در شورای شهر داده شود.

وی با بیان اینکه در نقطه مقابل این تفکر باید شوراها از شورای بخش، شهرستان و استان روی موضوعات کلان با نگاه واقع‌بینانه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی کنند خاطرنشان کرد: جایگاه شورای استان یک جایگاه قانونی در ورود به مشکلات مرد م و ارائه راهکار برای حل آنهاست به شرط آنکه دامنه اختیارات این مجموعه افزایش یابد.

نائب رئیس شورای استان اردبیل اهمیت بهره‌گیری از تجارب شوراهای قبلی را به ویژه در سطح شورای استان یادآور شد و بیان کرد: در این راستا و با هدف تعامل بیشتر و استفاده از تجربیات مفید اعضای شوراهای قبلی پیشنهاد می‌کنیم تا در دوره پنجم شورا مجمع ادواری نمایندگان چهار دوره شورای استان که حدود 40 تا 50 نفر خواهند بود تشکیل شود.

مینایی گفت: ما سالانه با برگزاری یک گردهمایی می‌توانیم به تبادل تجربیات و تخصص‌های اعضای شوراهای گذشته تکیه کرده و زمینه حل مشکلات مردم را با همت و پشتکار چنین مجموعه‌ای به وجود آوریم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جمعیت استان بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر است در پاسخ به مطالبات مردم باید شوراهای بخش، شهرستان و استان به صورت جامع این مطالبات را مدنظر قرار داده و از طریق مدیران و مسئولان اجرایی درصدد پاسخگویی به آنها باشند.

عضو شورای شهر سرعین به نامطلوب بودن ساختمان فعلی شورای استان و ضرورت اختصاص یک ساختمان مجزا در یک مکان مناسب را برای شورای استان یادآور شد و بیان داشت: ما در نشست و دیداری که به زودی با استاندار اردبیل خواهیم داشت درخواست تامین یک ساختمان مستقل را با تجهیزات و امکانات مناسب مطرح خواهیم کرد که امیدواریم با نظر مساعد استاندار اردبیل زمینه این کار فراهم آید.

مینایی به فصل بودجه‌ریزی در مجلس و حضور یکی از نمایندگان اردبیل در کمیسیون تلفیق اشاره کرد و افزود: باید در بودجه سال آینده سهم استانی شوراها در نظر گرفته شود چرا که اختصاص اعتبار به شورای عالی نمی‌تواند گره‌گشای مشکلات مردم یک استان یا شهرستان باشد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ما انتظار داریم مدیران و مسئولان استانی در جلسات مهم و خطیر نظیر شورای اداری و فرهنگ عمومی در عرصه تصمیم‌گیری از منتخبین مردم در پارلمان محلی استفاده کنند و با دعوت از آنها اجازه دهند تا مطالبات به حق مردم در این جلسات مطرح شود.

نائب رئیس شورای استان اردبیل با بیان اینکه ما باید به صورت سفت و سخت از جایگاه شورا دفاع کرده و اجازه ندهیم عده‌‌ای دانسته و یا نادانسته به این جایگاه لطمه‌ وارد کنند اظهار داشت: ما در دوره پنجم تلاش خواهیم کرد بسیاری از مدیران و مسئولان استانی و حتی کشوری را با رویکرد شوراها به عنوان جایگاه و پایگاه مردمی در حل مشکلات مناطق روستایی و شهری فراهم آوریم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر