کد خبر: 887888
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل:
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۵۶ زندانی جرائم غیرعمد در اردبیل با محکومیت مالی ۱۶۱ میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، یوسف خدادادی در بیست و چهارمین جلسه نمایندگی ستاد دیه استان اردبیل اظهار داشت: در 9 ماهه امسال 256 زندانی جرائم غیرعمد در اردبیل با محکومیت مالی 161 میلیارد ریال از زندان‌های استان آزاد شدند که در این زمینه همت خیران، ستادیه استان و زندان‌های استان شایسته  قدردانی است.

وی افزود: زندانیان آزاد شده به تفکیک 7 نفر زن و 258 نفر مرد است که بیشتر این افراد یعنی به تعداد 205 نفر به دلیل محکومیت مالی در زندان به سر می‌برند و مابقی نیز به خاطر مهریه و تصادفات رانندگی در زندان هستند که امید است بتوانیم با این اقدام خیرخواهانه و خداپسندانه زمینه آزادسازی تمامی زندانیان جرائم غیرعمد را در استان فراهم کنیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: گذشت شاکیان از پرونده‌های جرائم غیرعمد در این مدت مبلغی در حدود 48 میلیارد و 395 میلیون ریال است که این موضوع در حد قابل توجهی در آزادسازی زندانیان نقش داشته که امیدواریم با فرهنگ‌سازی‌های مناسب  زمینه آزادسازی این زندانیان فراهم شود.

خدادادی بیان کرد: یکی از مهم‌ترین دستاوردی که با آزادسازی زندانیان مالی به دست می‌آوریم این است که آسیب‌های اجتماعی در حد قابل توجهی کاهش می‌یابد و این خطر جدی کم‌تر خانواده‌های زندانیان را تهدید می‌کند که به همین منظور نیاز است در این زمینه مشارکت همگانی را مبنای کار قرار دهیم.

وی تصریح کرد: افزایش جمعیت زندانیان جرائم غیرعمد مناسب جامعه اسلامی نیست که به همین منظور اقداماتی در راستای ایجاد توانایی مالی و بهبود مشارکت‌های مردمی در استان در حال انجام است که امیدواریم نتایج مناسبی به دنبال داشته باشد تا بتوانیم مشکلات موجود در این زمینه را برطرف کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر