کد خبر: 887887
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۴
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل:
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل گفت: در بودجه سال آینده دولت به اشتغال ، حوزه بهداشت، رفاه و سلامت مردم و همچنین حذف فقر مطلق در جامعه توجه ویژه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اردبیل، داود شایقی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه امسال به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نامگذاری شده قرار است توجهی ویژه و جدی به این حوزه در بودجه سال آینده انجام شود.

وی دیگر ویژگی بودجه سال آینده را بحث شفافیت بودجه و حذف ردیف‌های متفرقه اعلام کرد و افزود: دولت پیشنهاد کرده تا از جمع 337 ردیف متفرقه در بودجه سالانه 200 ردیف حذف شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل با بیان اینکه در بودجه سال آینده بیش از 30 درصد بودجه‌های عمرانی به صورت استانی توزیع می‌شود گفت:در بودجه عمرانی نیز پیش از این 12 تا 14 درصد بودجه‌ها بین استان‌ها تقسیم می‌شد و 88 درصد بودجه‌ها به صورت متمرکز در اختیار وزارتخانه‌ها بود که در سال آینده پیشنهاد شده است تا به این میزان به 30 درصد افزایش یابد که این نشانه خوبی برای تمرکززدایی و تفویض اختیارات به استان‌ها می باشد.

شایقی بیان کرد:همانطوری که دولت قول داده بود تا لایحه بودجه 97 را نیمه دوم آذرماه تقدیم مجلس کند این کار به موقع و در 19 آذرماه انجام شد تا در کمیسیون‌ها و صحن علنی مورد بررسی قرار گیرد.

وی با اشاره به ویژگی‌های بودجه سال 97 تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های بودجه سال آینده که براساس اصلاح ساختار بودجه‌ریزی در دستگاه‌ها اعمال شده این است که به هر دستگاه براساس عملکردشان بودجه تخصیص یابد که نتیجه آن به شفافیت بیشتر بودجه کمک خواهد کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: در چنین شرایطی هر دستگاه بنابر اهداف تعیین شده اقدامات و برنامه‌ریزی‌های خود را انجام می‌دهد تا براساس پیشرفتی که در پروژه‌ها و طرح‌ها به وجود می‌آید بودجه دریافت کند.

شایقی گفت: اگر بودجه در این راستا هزینه شود ارزیابی‌ها و نظارت‌ها نیز راحت‌تر می‌شود و قطعا جلوی موازی‌کاری‌ها در بودجه‌ریزی دستگاه‌ها و نهادهای مختلف گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد : در بودجه سال آینده اعتبارات هزینه‌ای و پرسنلی ادارات از چهار درصد افزایش استانی به 24 درصد رشد خواهد رسید به طوری که اختیارات استان‌ها در هزینه‌کرد بودجه هزینه‌ای و جاری افزایش یافته و بسیاری از دستگاه‌ها که پیش از این بودجه ملی می‌گرفتند قرار است بودجه استانی بگیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر