کد خبر: 887784
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
همزمان با فرارسیدن ۹ دی ماه، روز بصیرت، روز میثاق امت با ولایت، مدیر روابط عمومی معاونت صدا از تدارک ۱۲۲ برنامه به مدت ۲۴۰۲ دقیقه در شبکه های مختلف رادیویی با هدف تبیین و تحلیل این واقعه خبر داد.
علی اکبر خدابخش مدیر روابط عمومی معاونت صدا با بیان این خبر که معاونت صدا همزمان با روز بصیرت 122 برنامه در 2402 دقیقه پخش می‌کند، گفت: شبکه‌های رادیویی تلاش می کنند تا با تولید و پخش برنامه های مناسبتی ویژه حماسه 9 دی ماه روز بصیرت، ضمن بازخوانی این حماسه ماندگار به تبیین تجلی وحدت مردم و میثاق امت با ولایت بپردازند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رادیو ایران از روز شنبه دوم دی تا پنج شنبه هفتم دی ماه هر روز برنامه ای 15 دقیقه ای با نام "روشنایی های یک مسیر" ویژه روز نهم دی ماه تدارک دیده است، افزود: این برنامه از گروه جامعه به تهیه کنندگی آرمان ستوده و گویندگی نوید نوروزی ساعت 19:40 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

ضمن اینکه در روز نهم دی ماه ویژه برنامه "شکوه بصیرت" به انعکاس مراسم بزرگداشت این روز در سراسر کشور می پردازد. شکوه بصیرت نه تنها به پوشش مراسم در تهران می پردازد بلکه گزارشگران رادیو ایران در سراسر ایران گزارش های خود را به برنامه ارسال می کنند .استفاده از صحبتهای کارشناسان مسائل سیاسی از دیگر قسمتهای این برنامه خواهد بود. شکوه بصیرت به تهیه کنندگی آرمان ستوده از ساعت 9:00 صبح تا 10:30 از آنتن رادیو ایران پخش می شود. "بحث روز" رادیو ایران نیز چهارشنبه ششم دی ماه با حضور کارشناسان به بررسی علل و  عوامل  و زمینه های فتنه 88 میپردازد .بررسی نقش منافقین و سلطنت طلب‌ها  و حامیان خارجی آنها  نظیر امریکا و انگلیس، فرانسه و رژیم صهیونیستی نیز برخی دیگر از محورهای برنامه است. بررسی ویژگی ها و شاخص های نهم دی، نقش مردم و رهبری در خنثی سازی فتنه 88 و درس ها و عبرت های فتنه 88  نیز از جمله محورهای این برنامه می باشد . بحث روز به تهیه کنندگی جواد فیاضی،کار شناس مجری محمدرضا قربانی ساعت 12:45 تا 13:30 از آنتن رادیو ایران پخش می شود.

   خدابخش از ویژه برنامه "دریچه" به عنوان ویژه برنامه روز بصیرت رادیو جوان یاد و خاطرنشان کرد: این برنامه روز شنبه و جمعه 9و 8 دیماه به مناسبت روز بصیرت با موضوع کنترل ذهن به روی آنتن می رود. دریچه مجموعی از آیتم های مختلف است که در خصوص مسائل سیاسی و تاریخی به مباحث روشنگری، بصیرت و بیداری اسلامی اختصاص دارد. برنامه "دریچه" به تهیه کنندگی زهره عبدالرحیم روز جمعه 8 دی ماه از ساعت 20 و روز شنبه 9 دیماه از 19:30 پخش می شود. ویژه برنامه "عبور از غبار" نیز عنوان ویژه برنامه ای است که جمعه و  شنبه 8 و 9 دیماه به بررسی وقایع روز بصیرت اختصاص دارد. این برنامه به تهیه کنندگی حسین خلیل نژاد و گویندگی حسن خلقت دوست و فاطمه عباسی در قالب دو برنامه مستند 15 دقیقه ای از ساعت 18:15 و 15:45پخش می شود.

   مدیر روابط عمومی معاونت صدا با بیان اینکه برنامه "گفت و گوی سیاسی" رادیو گفت و گو در روزهای ششم، هفتم، هشتم و نهم دی با مضمون روز بصیرت به روی آنتن می رود، تصریح کرد: ابعاد نقش آفرینی مردم در فرآیند مواجهه با فتنه 88 و فرجام این در جریان در راهپیمایی 9دی، بازخوانی فتنه 88 در چارچوب هزینه های راهبردی برای نظام جمهوری اسلامی و بازخوانی فتنه 88 در چارچوب مدل های نوین آشوب سازی و بحران آفرینی از درون نظام اجمله عناوین این برنامه است که در این روزها به آن پرداخته می شود. علاقمندان به شنیدن برنامه گفت و گوی سیاسی می توانند ساعت 17:30 شنونده این برنامه باشند.

   وی همچنین در تشریح ویژه برنامه های 9 دی ماه رادیو فرهنگ عنوان کرد:گروه تاریخ و اندیشه رادیو فرهنگ ویژه برنامه "9 دی 88 کجا بودید" را تهیه و تدارک دیده است. این برنامه روز جمعه 8 دی از ساعت 00/18 به مدت 30 دقیقه روی آنتن خواهد رفت . برنامه "نیمروز" نیز از رادیو فرهنگ در روز 9 دی به موضوع اتفاقات 9 دی 88 خواهد پرداخت . این برنامه از ساعت 30/10 از رادیو فرهنگ پخش خواهد شد.

خدابخش از تولید و پخش ویژه برنامه هایی در رادیو تهران به مناسبت حماسه 9 دی ماه خبر داد و اظهار کرد: "سایه روشن" برنامه ای است که ساعت15:00 روز شنبه 9 دی ماه در قالب مستند گزارشی به روی آنتن می‌رود. همچنین برنامه "صبح تهران" نیز که ساعت 6:35 به روی آنتن می‌رود، نگاهی اجتماعی و سیاسی به روز بصیرت خواهد داشت.

مدیر روابط عمومی معاونت صدا با اشاره به این امر که رادیو اقتصاد به مناسبت روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در برنامه "روز از نو" شنبه 9 دی ماه، در بخشی از برنامه به مقوله اهداف اقتصادی استکبار درخصوص ایجاد فتنه خواهد پرداخت، گفت: برنامه روز از نو با هدف تنوع اطلاع رسانی و نشاط همگانی، کاری از گروه کشاورزی، به تهیه کنندگی مهدی شیار شنبه تا پنج شنبه ساعت 06:30 به مدت 85 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می شود. همچنین این شبکه در برنامه "ما می توانیم" نیز جمعه 8 دی ماه، با رویکرد کلی در خصوص جایگاه ولایت و رهبری در امت اسلامی و نقش آن در هشت سال دفاع مقدس و زمان حال، اهداف استکبار در توطئه ها و نقش مردم در خنثی سازی آن به روی آنتن می رود. برنامه "ما می توانیم" کاری از گروه صنعت و بازرگانی به تهیه کنندگی غلامرضا عزتی جمعه ها ساعت 20:00 به مدت 55 دقیقه از رادیو اقتصاد پخش می‌شود.

وی با اشاره به  برنامه "بفرمایید سیب" به عنوان یکی از ویژه برنامه های شبکه رادیویی سلامت به مناسبت روز بصیرت عنوان کرد: این برنامه 8 دی ماه، با حضور کارشناسان موضوع نقش بصیرت و آگاهی در زندگی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. بفرمایید سیب یک مجله تفریحی، سرگرم کننده و آموزشی با محوریت سلامت است که هر هفته به یکی از موضوعات حوزه سلامت می پردازد. این برنامه کاری از گروه تغذیه و سلامت شبکه رادیویی سلامت است. ارتقای آگاهی مخاطبان در حوزه سلامت در راستای ایجاد نشاط و امید بخشی به مخاطبان هدف اصلی برنامه بفرمایید سیب است. این برنامه جمعه هر هفته از ساعت 17 به مدت 120 دقیقه تقدیم شنوندگان می‌شود. برنامه "خونه زندگی" شبکه رادیویی سلامت نیز شنبه 9 دی ماه، موضوع نگرش درست در زندگی را مورد بحث و بررسی قرار می دهد. خونه زندگی کاری از گروه خانواده شبکه رادیویی سلامت است که به تهیه کنندگی سارا شریفی و شهرام زین العابدین شنبه تا پنج شنبه از ساعت 10:20 تقدیم شنوندگان می‌شود.

خدابخش با اشاره به پخش ویژه برنامه زنده"تجلی بصیرت" از رادیو معارف با هدف بیان تبیین حضور مردم در حمایت از نظام اسلامی و ولایت فقیه افزود: در این ویژه برنامه موضوعاتی همچون ثمرات و برکات حماسه و بصیرت 9 دی، تلاش‌های دشمن برای از بین بردن اهمیت و آثار این حماسه، بررسی همکاری دشمنان انقلاب با فتنه‌گران و حماسه 9 دی استحکام پیوند مردم با ولایت توسط آیت الله سید احمد خاتمی بررسی خواهد شد. ویژه برنامه تجلی بصیرت کاری از گروه رویدادهای معارفی و اطلاع رسانی به سردبیری و تهیه کنندگی علی اسماعیلی و گویندگی رضا ملایی شنبه 9 دی 96 از ساعت 8:40  به مدت 120 دقیقه به صورت زنده تقدیم شنوندگان خواهد شد.

وی همچنین "همپای صبا" را ویژه روز بصیرت رادیو صبا دانست و تصریح کرد: این برنامه که ساعت 8:30 روز شنبه 9 دی ماه پخش می‌شود، به پرسش و پاسخ درباره حماسه 9 دی ماه می‌پردازد. رادیو پیام نیز در قالب متن های مرتبط به اهمیت حماسه 9دی درکلام مقام معظم رهبری "مدظله العالی" و اهمیت این روز به عنوان روز میثاق با ولایت و دین داری خواهد پرداخت.

مدیر روابط عمومی معاونت صدا با اشاره به پخش 2 نمایش رادیویی به بهانه روز بصیرت خاطرنشان کرد: "بصیرت" داستان تحول یک دانشجو با دیدن خواب شهادت برادرش و رسیدن به این واقعیت است که جنگ هنوز ادامه دارد و دشمن در حال توطئه و تفرقه اندازی است و تأثیر او بر روی دوستانش را مرور می‌کند. این نمایش رادیویی ساعت 6:30 شنبه 9 دی ماه پخش می‌شود. همچنین نمایش "آی آر 655" ساعت 7:15روز 9 دی ماه   به روی آنتن رفته و درباره این موضوع است که امیرپسندیده، استاد فیزیک دانشگاه تهران به دلیل مشکلات خانوادگی خواهرش که در آمریکا زندگی میکند به آنجا میرود اما  به بهانه نقص در ویزایش بازداشت میشود. در بازداشتگاه ویلیام نیز که به جرم برهم زدن نظم عمومی و بدمستی بازداشت است به همراه امیر نگهداری میشود به محضی که میفهمد امیر ایرانی است فریاد میزند و از نگهبان می خواهد که اورا از آنجا ببرند.  نگهبان می آید و اورا به نژادپرستی متهم می کند اما دلیل ویلیام برای تاب نیاوردن حضور امیر عذاب وجدان است، زیرا او یکی از خدمه ناو امریکن وینسنس بوده که  با شلیک موشک هدایت شونده به هواپیمای IR655 هواپیما را سنگون کرده و تمام 290سرنشین آن جان باختند.

  خدابخش با اشاره به اینکه شبکه رادیویی ورزش هم صدا سایرشبکه های رادیویی روز شنبه 9 دی، با پخش برنامه های متنوع  به استقبال این روز که در تاریخ انقلاب "روز بصیرت و میثاق امت با ولایت" نام گذاری شده است، می‌رود، اظهار کرد: همزمان با این رویداد مهم کشورمان برنامه "صبح و ورزش" از ساعت 7.10 صبح از طریق ارتباط با گزارشگران مستقر در سطح شهر و همینطور مصاحبه با ورزشکاران و سرآمدان ورزشی کشورمان به این رویداد مهم می پردازد. همچنین برنامه "فرهنگ و ورزش" که از ساعت 11.30 همان روز و برنامه عصرانه که از ساعت 17 از این شبکه پخش می شود، در فواصل مختلف برنامه به بررسی این روز تاریخی و لزوم هوشیاری مردم برای مقابله با فتنه خواهد پرداخت.

   وی درخصوص ویژه برنامه های رادیو قرآن در روز بصیرت عنوان کرد: "مهرتابان" که برنامه صبحگاهی رادیو قرآن است شنبه 9 دی ماه ساعت 6:45 پخش شده و به موضوع کلی میهن دوستی و حب الوطن بر اساس فرمایش رسول خدا (ص) حب الوطن من الایمان و به موضوع روز بصیرت می‌پردازد. همچنین در همان روز برنامه "صفحه تقویم" ساعت 8:10 به مرور خروش مردم انقلابی در 9 دی و روز بصیرت و میثاق امت با ولایت در سال 1388 شمسی خواهد پرداخت.

خدابخش در پایان باردیگر خاطرنشان کرد که شبکه های سراسری رادیو به مناسبت 9 دی ماه روز بصیرت 122 برنامه به مدت 2402 دقیقه به روی آنتن می‌برند.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار