کد خبر: 887680
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۷
مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی کردستان از صادرات ۱۸۲ هزار تن محصولات کشاورزی از استان طي 8 ماهه اول سال جاري خبرداد .

شهریار حنیفی با اشاره به بررسی بازارهای هدف برای توسعه صادرات محصولات کشاورزی، اظهار کرد: احیای یارانه‌های صادراتی می‌تواند انگیزه صادرات را در استان کردستان رونق دهد.

وی افزود: در سال ۹۴ حدود ۴۵۰ هزار تن محصولات کشاورزی از استان کردستان به خارج از کشور صادر شده که این میزان در گذشته با ۲۳ درصد کاهش به ۳۴۵ هزار تن رسیده است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان گفت: در 8 ماهه امسال نیز ۱۸۲ هزار تن محصولات کشاورزی صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته تا حدودی قابل قبول است.

وی تاکید کرد: پرداخت تسهیلات ارزان‌قیمت و مشوق‌های صادراتی انگیزه صادرات را افزایش می‌دهد البته تولید با توجه به نیاز صادرات با در نظر گرفتن ظرفیت‌های بخش کشاورزی بسیار مهم و تاثیرگذار است.

حنیفی با بیان اینکه ۲۹ درصد صادرات استان کردستان به بخش کشاورزی اختصاص دارد، خاطرنشان کرد: ۵ میلیارد و۴۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات تلفیقی با نرخ ۴ درصد درخواست تسهیلات شده است.

به گفته وی، این تسهیلات با شرط 18 ماه فعالیت تا نیمه اول امسال و به مقدار ۲۰ درصد گردش مالی به عنوان تسهیلات به صادرکنندگان اعطا خواهد شد.

وی تاکید کرد: ثبت برند تجاری، پرداخت یارانه سیب‌زمینی، ایجاد بسته‌بندی‌های باکیفیت محصولات صادراتی، بازاریابی‌های مناسب در راستای جذب بازارهای هدف اقلیم و حتی روسیه راهکار افزایش صادرات محصولات کشاورزی است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار