کد خبر: 887674
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: میزان بارندگی امسال استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۵ درصد کاهش یافته است.

شاهرخ پارسا افزود: میانگین بارش‌های استان از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 38 میلی‌متر بوده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 75 درصد و نسبت به میانگین بلندمدت 77 درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره کمبود 95 درصدی بارش در بیشتر ایستگاه‌های شاخص استان افزود: امسال بارش‌های موثر در مناطق جنوبی و غربی استان با تأخیر یک ماهه آغاز شدند ضمن اینکه در بسیاری از نقاط استان بارش‌های پاییزه کاهش، دمای هوا و تبخیر افزایش یافته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری بیان کرد: امسال دمای هوای استان نسبت به سال گذشته 0.4 درجه کاهش و نسبت به میانگین بلندمدت 0.8 درجه افزایش داشته است.

پارسا با اشاره به میانگین 580 میلیمتری بارش سالانه استان خاطرنشان کرد: متاسفانه با ادامه خشکسالی و کاهش بارندگی میزان کمبود بارش در استان به یک هزار و 162 میلی‌متر رسیده است.

وی به کاهش ماندگاری برف اشاره و تصریح کرد: امسال با بارش‌ بسیار کم برف در کوهرنگ و آب شدن برف‌ها میزان ارتفاع برف در این منطقه به صفر رسیده ضمن اینکه ماندگاری برف نیز به 80 روز کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: امسال میانگین بارش آذرماه از حد نرمال بسیار کمتر بوده است اما پیش‌بینی‌ها اینگونه نشان می‌دهد که بارش‌ها در دی ماه در حد نرمال تا بیشتر از نرمال و بهمن نرمال تا کمتر از نرمال خواهد بود.

پارسا با بیان اینکه بین بارش پاییزه و زمستانه ارتباط معکوس وجود دارد، خاطرنشان کرد: امیدواریم بارش‌های خوبی در زمستان داشته باشیم چرا که معمولاً در سال‌هایی که میزان بارش پاییزه کم بوده زمستان پربارش مشاهده می‌شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار