کد خبر: 887668
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس با تأکید بر اینکه ساماندهی تالاب‌ها در دستور کار حفاظت محیط‌زیست قرار دارد گفت: ۵۰ هکتار از اراضی تالاب میقان اراک در آتش‌سوزی روز جمعه نابود شد به همین منظور دولت برای احیای آن ۱۱ میلیارد تومان اختصاص داد.

سید مهدی مقدسی با اشاره به وقوع آتش‌سوزی در تالاب میقان افزود:‌ تالاب میقان در اکوسیستم آب و هوایی اراک بسیار مهم و با اهمیت است متأسفانه در سالیان گذشته میزان آب ورودی به این تالاب محدود بود اما در 2 سال گذشته برای برطرف شدن این مشکل اقداماتی انجام شده است.

وی ادامه داد:‌ دولت 11 میلیارد تومان اعتبار برای مشکلات این تالاب درنظر گرفته است که خوشبختانه بخشی از این اعتبار امسال پرداخت شده، این تالاب بیش از یک هزار و 700 هکتار بوده و در حال حاضر حدود 50 هکتار آن در تأثیر فعل و انفعالاتی انسانی دچار آتش‌سوزی شد البته آتش‌نشانی با همت استاندار و استفاده از هواپیما برای اطفای حریق آتش روز گذشته مهار شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه ساماندهی تالاب در دستور کار سازمان محیط‌ زیست قرار دارد گفت:‌ از رئیس سازمان محیط‌زیست انتظار می‌رود که بازدید فوری از این منطقه داشته و نسبت به این تالاب در اکوسیستم اراک تدابیر لازم برای جلوگیری از افزایش مشکلات محیط‌زیستی از جمله آلودگی هوا اندیشیده شود با اینکه سازمان محیط‌زیست در راستای قانون جدید ساماندهی تالاب‌ها برنامه ویژه‌ای را برای این منطقه اجرا کند.

مقدسی با بیان اینکه در بودجه سال آینده هم اعتباری برای این بخش در نظر گرفته شده بیان کرد:‌ سازمان برنامه و بودجه باید در تخصیص اعتبارات تسریع کند.

وی ادامه داد: خشکسالی استان مرکزی در آتش‌سوزی تالاب میقان مزید برعلت شده، زیرا در سال زراعی امسال جزو استان‌های کم بارش بوده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار