کد خبر: 887659
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
سرپرست گمرک استان البرزخبرداد
سرپرست گمرک استان البرز اعلام کرد که در هشت ماهه گذشته 107 میلیون دلار کالا از طریق گمرک البرز به خارج از کشور صادر شده است.

علی اصغر بناساز گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 119 درصد رشد ارزش دلاری داشته است.

وی اضافه کرد: چای ، آرد گندم، مارگارین، فرآورده های آنتی اکسیدان، فرآورده های غلات و فرآورده های تانسیو اکتیو از جمله محصولاتی بودند که طی این مدت از طریق گمرک البرز صادر شده است.

 بناساز گفت: عمده این محصولات به کشورهای عراق، افغانستان، بنین در غرب آفریقا، پاکستان، کنیا، قطر، کویت، امارات و انگلستان صادر شده است.

 سرپرست گمرک البرز در بخش دیگری از سخنان خود ضمن اعلام آمادگی گمرک استان برای صادرات محصولات کشاورزی خاطر نشان کرد: گمرک البرز بری صادرات محصولات کشاورزی و انجام تشریفات گمرکی هیچ گونه مشکلی ندارد.

 بناساز ادامه داد: حمل یکسره بدون نیاز به تخلیه کالا و ارزیابی در محل مورد تقاضا از جمله تسهیلاتی است که گمرک البرز با هدف تسهیل در صادرات انواع کالاها از جمله محصولات کشاورزی به صادرکنندگان ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه طی ماههای گذشته صادرات محصولات کشاورزی از گمرک استان در حد قابل قبول نبوده اظهار داشت: این امر به دلیل مشکلاتی از جمله حمل هوایی و یا صدور مجوز مربوط به دیگر دستگاه های متولی بوده و در بخش گمرکی مشکل نداریم.

 بناساز گفت: در صورت برطرف شدن این مشکلات، گمرک البرز این آمادگی را دارد که محصولات کشاورزی صادر کنندگان را به دیگر کشورهای دنیا صادر نماید.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار