کد خبر: 887657
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
سرپرست سازمان فضای سبز شهرداری کرج خبر داد
سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت:از مجموع 272 هکتار مساحت باغ سیب کرج 186 هکتار تا پایان سال 96 احیا خواهد شد.

حسین عطایی از تسریع روند احیای باغ سیب کرج با سه سال پیشرفت زمانی خبر داد و اظهار داشت: باغ سیب گنجینه‌ای است در دل مهرشهر زیبای کرج که می‌بایست به بهترین نحو حفظ شود و به همین منظور ادامه روند احیای این مجموعه به صورت ویژه در دستور کار سازمان قرار گرفت.

وی با بیان این که درختان ریه های تنفسی شهر محسوب می‌شوند گفت: کاشت درختان در این مجموعه و هرگونه اقدامی در هر نقطه از شهر که باعث توسعه و گسترش فضای سبز شود به طور جدی پیگیری و حمایت می‌شود و تمام توان خود را برای انجام سریع این امور به کار خواهیم گرفت.

عطایی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در باغ سیب کرج اذعان داشت: تاکنون 93 هکتار از مجموع 272 هکتار مساحت باغ سیب کرج طی سالهای 94-95 در قطعات 3-4-7 و 9 با کاشت 81 هزار و 775 نهال گردو، خرمالو، گیلاس، گلابی، آلبالو، سیب و آلو احیا شده است.

وی به مجوز های صادر شده احیا طی سال 95 در این مجموعه اشاره و بیان کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و آماده سازی 93 هکتار از مجموع مساحت مذکور بیش از 100 هزار نهال میوه که شامل گردو، گلابی، سیب، انگور، هلو و شلیل در قطعات 1 به وسعت 30 هکتار ، قطعه 5 به وسعت 38 هکتار و قطعه 8 به مساحت 25 هکتار در این مکان طی سال 96 غرس خواهد شد که با توجه به بر آورد های انجام شده روند احیا با سه سال پیشرفت زمانی تا آخر سال جاری و کاشت 183 هزارو 755 اصله درخت به پایان خواهد رسید.

سرپرست سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج همچنین ادامه داد: به طور کلی از مجموع 272 هکتار مساحت باغ سیب 186 هکتار تا پایان سال 96 احیا و 85 هکتار باقی مانده مربوط به قطعات 2 و 6 که شامل درختان گلابی بوده و فعلا در برنامه جمع آوری نبوده و عملیات باغبانی مرتبط به این قطعات به طور کامل انجام شده، 9 هکتار مساحت احداث گلخانه، 3 هکتار مساحت واگذار شده به شهرداری منطقه 4 (در قسمت پارک خطی حاشیه دانش) و حدود 12 هکتار قطعه درخت آلو قدیمی که حفظ شده همچنین 6.5 هکتار مساحت تاسیسات و معابر اصلی و فرعی باغ می باشد.

این مسئول همچنین افزود: طبق گزارشات واصله نیز قبل از شروع احیا در سال 94 مجموع آمار درختان باغ 35 هزار اصله بوده که بسیاری از درختان خشک و یا آلوده به آفت یا بیماری بوده است.

عطایی همچنین در پایان سخنان خود گفت: گزارش پیشرفت انجام کار از سوی کارشناس ناظر در این مجموعه به صورت روزانه به دفتر اینجانب ارسال و مراحل احیای قطعات به صورت ویژه پیگیری خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار