کد خبر: 887615
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۶
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی عنوان کرد
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: یک هزار و 400 میلیارد ریال بیمه سلامت استان مرکزی به موسسات طرف قرارداد بدهکار است.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: یک هزار و 400 میلیارد ریال بیمه سلامت استان مرکزی به موسسات طرف قرارداد بدهکار است.

دکتر محمدرضا جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در جمع خبرنگاران افزود: 250 میلیارد ریال این مبلغ بدهی های سال گذشته و یک هزار و 150 میلیون ریال آن مربوط به بدهی های سال جاری اداره کل بیمه سلامت این استان به موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد است که بیشترین بدهی این اداره کل مربوط به موسسات درمانی دولتی و دانشگاه های علوم پزشکی محسوب می شود.
وی جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان مرکزی را 615 هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: هم اکنون 45 درصد جمعیت استان از خدمات بیمه ای سازمان بیمه سلامت بهره مند می شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: از تعداد کل بیمه شدگان این استان 89 هزار و 944 نفر تحت پوشش بیمه کارکنان دولت، 361 هزار و 708 نفر تحت پوشش صندوق بیمه روستایان و بقیه آنان تحت پوشش بیمه سایر قرار دارند.
دکتر جیریایی با یادآوری آغاز طرح صندوق بیمه همگانی از سال 93 تاکنون خاطر نشان کرد: در این طرح برای افراد فاقد هرگونه بیمه و افراد نیازمند زمینه بهره مندی از خدمات درمانی بیمه سلامت در تمامی مراکز درمانی فراهم شد و 117 هزار نفر از افراد ساکن استان مرکزی از خدمات بیمه درمان رایگان این اداره کل بهره مند شدند.
وی یاد آور شد: از ابتدای اجرای طرح همگانی بیمه سلامت تا پایان سال گذشته بیش از 900 میلیارد ریال هزینه درمانی توسط این سازمان برای این افراد پرداخت شده است.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: از ابتدای آبان ماه امسال به دلیل برخی مشکلات اعتباری و مالی خدمات درمانی صندوق بیمه همگانی سازمان بیمه سلامت به مراکز درمانی دولتی محدود شده است.
وی بیان کرد: افراد تحت پوشش این صندوق می توانند با پرداخت 50 درصد حق بیمه معادل 2 میلیون و 400 هزار ریال در سال از خدمات این صندوق در مراکز درمانی خصوصی نیز بهره مند شوند.
دکتر جیریایی، 15 درصد بیمه شدگان تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی را بیمه شدگان صندوق بیمه دولت و بقیه را مربوط به صندوق روستاییان، همگانی و سایر اقشار عنوان کرد و گفت: هم اکنون تراز درآمدی صندوق بیمه کارکنان دولت مثبت است ولی کاهش بودجه این سازمان در سال آینده مشکلاتی را در ارایه خدمات در سایر صندوق های بیمه سلامت به همراه دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار