کد خبر: 887563
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
ادامه رايزني‌ها براي برطرف شدن خطر تعليق ورزش اول ايران
زنگ خطر تعليق کشتي ايران در حالي به‌صدا درآمده که گفته مي‌شود با تمام نگراني‌هايي که وجود دارد...
سعید احمدیان

زنگ خطر تعليق کشتي ايران در حالي به‌صدا درآمده که گفته مي‌شود با تمام نگراني‌هايي که وجود دارد، مديران فدراسيون کشتي و وزارت ورزش با شدت بخشيدن به رايزني‌هايشان به دنبال خنثي کردن توطئه‌اي هستند که لابي صهيونيست‌ها در کميته بين‌المللي المپيک براي ورزش کشورمان طراحي کرده‌ است. 

هواي ورزش اول ايران چند هفته‌اي مي‌شود كه ابري است و رسول خادم در اتاق کارش در فدراسيون کشتي روزهاي حساسي را مي‌گذراند، آن هم چند روز پس از انتخاب دوباره‌اش به عنوان رئيس فدراسيون. ماجراي کشتي نگرفتن عليرضا کريمي مقابل نماينده رژيم صهيونيستي در حمايت از مردم مظلوم فلسطين بهانه‌اي شده تا لابي صهيونيست‌ها براي تعليق ورزش ايران دست به کار شود. کميته بين‌المللي المپيک در نامه‌اي به اتحاديه جهاني کشتي خواستار رسيدگي فوري به اين پرونده شده، پرونده‌اي که گفته مي‌شود فراتر از حوزه ورزش است و با ورود لابي صهيونيست‌ها، آنها تعليق کشتي ايران را نشانه رفته‌اند، هرچند كه در داخل کشور کريمي به خاطر حفظ آرمان‌هاي انقلاب اسلامي مورد تمجيد طيف‌هاي مختلف قرار گرفت، اما به نظر مي‌رسد اين مسئله براي صهيونيست‌ها در عرصه ورزش دنيا گران تمام شده و به همين خاطر است كه آنها در پي تعليق کشتي کشورمان برآمده‌اند، مسئله‌اي که سبب شده تا اين روزها رسول خادم وقت سر خاراندن هم نداشته باشد. تلفن پشت تلفن و جلسه پشت جلسه رسول خادم براي به سنگ خوردن تير صهيونيست‌ها ادامه دارد. 
   
چراغ خاموش حرکت مي‌کنيم

به گفته نايب‌رئيس فدراسيون کشتي رايزني‌ها همچنان براي برطرف شدن خطر تعليق ادامه دارد و همه در انتظار پاسخ اتحاديه جهاني کشتي به نامه کميته بين‌المللي المپيک هستند. حميد بني‌تميم در گفت‌وگو با «جوان» در اين باره مي‌گويد: «همچنان خطر تعليق کشتي جدي است و اتفاق خاصي در روزهاي اخير نيفتاده است. در اين زمينه قرار است تا پايان هفته در جلسه‌اي مشترک با وزارت ورزش درباره نحوه ورود به اين پرونده و رايزني‌هايي که بايد انجام شود، بحث و تبادل‌نظر صورت ‌گيرد.» بني‌تميم با اشاره به ورود نهادهايي که مي‌توانند در اين پرونده به فدراسيون کمک کنند، رسانه‌اي شدن فعاليت‌ها را به صلاح نمي‌داند: «در اين زمينه همان‌طور که اشاره کردم نهادهايي که مي‌توانند به کشتي کمک کنند، ورود پيدا کرده‌اند و با توجه به حساسيت پرونده، برخي از رايزني‌ها بايد پشت پرده و بدون رسانه‌اي شدن انجام شود. به هر حال هم روسيه و هم رژيم اشغالگر قدس در صورت رسانه‌اي شدن اقدامات ما، ممکن است براي مقابله و به نتيجه نرسيدن آن برنامه‌ريزي و موضع‌گيري کنند.»

نايب‌رئيس فدراسيون کشتي در پاسخ به اين سوال كه چه زماني قرار است به پرونده ايران در اين مورد در کميته بين‌المللي المپيک رسيدگي شود، گفت: « IOC براي بررسي پرونده زمان خاصي را مشخص نکرده است، با توجه به درخواست کميته بين‌المللي المپيک براي بررسي فوري پرونده کريمي، در اين زمينه آقاي خادم در جلساتي که با آقاي لالوويچ رئيس اتحاديه جهاني داشته‌اند، توضيحات لازم را داده‌اند. در حال حاضر ما منتظريم پس از گزارش آقاي لالوويچ به کميته بين‌المللي المپيک، ببينيم كه  IOC چه تصميمي مي‌گيرد.»
  
رئيس‌جمهور ورود کند

تلاش صهيونيست‌ها با فشار به کميته بين‌المللي المپيک براي تعليق کشتي ايران، نگراني اعضاي شوراي فني فدراسيون کشتي را به همراه داشته است. در همين راستا ابراهيم جوادي، عضو شوراي فني تيم‌هاي ملي کشتي آزاد هم با بيان اينکه بحث تعليق کشتي ايران بسيار جدي است، ديروز به مهر گفت: «اين موضوع از چيزي که قبلاً در ذهن داشتيم، جدي‌تر است. بخش نگران‌کننده اين پرونده آنجاست که موضوع با حساسيت فراواني از سوي کميته بين‌المللي المپيک دنبال مي‌شود و اگر وضعيت به همين شکل ادامه داشته باشد بايد در انتظار اخبار بدي در اين خصوص باشيم.»

دارنده چهار مدال طلاي جهان با تأکيد بر لزوم کمک و حمايت همه‌جانبه متوليان ورزشي و سياسي کشور در پرونده تعليق کشتي ايران از دولت خواست تا در اين پرونده کنار فدراسيون باشد: «اين موضوع، يک موضوع ملي است و بهتر است تمام دستگاه‌هاي ذي‌ربط و حتي شخص رئيس‌جمهور در اين زمينه ورود و دستورات لازم را صادر کنند. مطمئناً با جديت و فشاري که از سوي کميته بين‌المللي المپيک شاهد هستيم، اين موضوع صرفاً دامن کشتي را نخواهد گرفت و ممکن است در آينده‌اي نزديک، کل ورزش ايران را تحت تأثير قرار دهد.»

منصور برزگر ديگر عضو شوراي فني کشتي هم در گفت‌وگو با فارس هشدار داد که خطر تعليق تنها متوجه کشتي نيست: «قطعاً تعليق کشتي ايران فقط گريبان اين رشته را نمي‌گيرد و با توجه به ورود IOC ممکن است در مسابقات بزرگ‌تري همچون المپيک پاي ديگر ورزش‌ها هم وسط کشيده شود. اميدوارم کشتي ايران از اين حادثه سخت عبور کند، اما متوليان اين رشته به تنهايي نمي‌توانند از اين موضوع عبور کنند، زيرا مسئله ديگر در محدوده اختيارات اتحاديه جهاني نيست و موضوع بسيار جدي‌تر از اين است که صرفاً با سکوت از کنار آن رد شويم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار