کد خبر: 887506
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
رئیس شورای استان البرز :
رئیس شورای اسلامی استان البرز با اشاره به اینکه در این دوره متفاوت از گذشته عمل می کنیم ، گفت: عملکرد و رفتار شوراهای اسلامی استان زیر نظارت دقیق و جدی قرار دارد.

دکتر نادر ایزدبین در نشستي با خبرنگاران که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، افزود: به عنوان مثال سه نفر از اعضای شورای اسلامی نظرآباد تخلفاتی مرتکب شدند که سلب عضویت ۶ ماهه شدند و اکنون از علی البدل ها جایگزین شده اند.

وی با اشاره به اینکه مصوب های دور چهارم شورای اسلامی استان البرز را بررسی کرده ایم ، بیان داشت: مشکلات استان را به ویژه در بخش راه و شهرسازی و آموزش و پرورش به صورت ویژه پیگیری خواهیم کرد.

ایزدبین بیان داشت: رایزنی هایی شده که مصوبات دور پنجم شوراها به شورای استان البرز فرستاده شود .

این مسئول با اشاره به اینکه مردم سرمایه های اجتماعی هستند و نباید سرنوشت آنان و مطالباتشان را نادیده گرفت، اظهار داشت: در برخی مواقع شهرداران در نقاط مختلف کشور سیاسی و بر اساس قومیتی انتخاب می شود و متاسفانه در این خصوص فیلتر مناسبی برای انتخاب شهرداران وجود ندارد.

رئیس شورای استان البرز بیان داشت: شهرداران باید چند وجهی عمل کنند و نباید فقط به رفت و روب شهرها بپردازند ، بلکه به تمام بخش های سیاسی، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی باید اشراف داشته باشند.

وی خاطر نشان کرد: انتخاب شهرداران می بایست قانونمند شود و شهردارانی که می توانند منشاء اثرباشند انتخاب شوند.

این مسئول درعین حال گفت: برخی شهرداران البرز دارای توانمندی ویژه هستند که انتخاب ها اصولی بوده است .

وی افزود: شهرداران این استان می بایست به فکر درآمد زایی برای شهرها باشند چرا که بسیاری از شهرداری ها بین ۴۰ تا ۵۰ درصد بودجه خود را وابسته به ماده ۱۰۰ کرده اند.

ایزد بین با اشاره به وظایف و قوانین شوراهای اسلامی شهرو روستا، اظهارداشت: در طول ۴ دوره شوراها اقداماتی انجام داده اند اما به علت عدم تفویض اختیارات در برنامه های ۳، ۴ و ۵ نتوانسته اند به وظایف خود به خوبی عمل کنند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز، کاهش تصدی گری دولت و واگذاری ادارات خدمات رسان به شوراها را یکی از عواملی دانست که در کاهش عملکرد شوراهای موثر بوده است.

ایزدبین با اشاره به اینکه رویکرد حاکمیتی دولت طوری نبوده که بخواهد از قدرت خود بکاهد و به شوراها تفویض اختیار کند، بیان داشت:شوراها فقط در امور برخی شهرداری ها دخالت می کنند و در البرز با توجه به مشکلات عدیده ای که در مورد ادارات خدمات رسان وجود دارد سبب شده نتوانند منشاء اثر شوند.

وی ادامه داد: ورود نخبه ها به شوراها با مشکل مواجه شده چرا که علت عدم عملکرد برخی از اعضای شوراهای گذشته در استان و محقق نشدن مطالبات مردم سبب شده تا نخبگان به شوراهای شهر راه پیدا نکنند.

احکام شهرداران را شورای عالی استان ها صادر کند

ایزد بین بیان داشت: شورای هر استان زیر مجموعه شورای عالی استان ها بوده و می بایست احکام شهرداران را شورای عالی استان ها صادر کند چرا که شوراها منتخب مردم هستند و بر این اساس می توانند شهرداران را انتخاب کنند.

وی گفت: دخالت هایی که در کار شوراها می شود سبب شده تا این شورها نتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار