کد خبر: 887502
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
عفیفی پور اعلام کرد:
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پیشرفت 20 درصدی مرحله دوم طرح احداث تأسیسات زیربنایی بندر نفتی خلیج فارس به منظور بسترسازی برای افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ در منطقه خلیج فارس و تجارت بین المللی فراورده های نفتی خبر داد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از پیشرفت 20 درصدی مرحله دوم طرح احداث تأسیسات زیربنایی بندر نفتی خلیج فارس به منظور بسترسازی برای افزایش سهم ایران از صنعت بانکرینگ در منطقه خلیج فارس و تجارت بین المللی فراورده های نفتی خبر داد.

اله مراد عفیفی پور اظهار داشت: قرارداد مرحله دوم طرح احداث تأسیسات زیربنایی بندر خلیج فارس با مبلغ 180 میلیارد ریال از نخستین روزهای تابستان سال جاری(تیر ماه 96) با پیمانکار پروژه به امضا رسید و عملیات اجرایی آن در زمینی به مساحت 50 هکتار در ضلع شمالی این بندر آغاز شد.

وی افزود: این پروژه عمرانی در راستای آماده سازی زیر ساختهای لازم و احداث تاسیسات عمرانی به منظور پشتیبانی از صادرات، ترانزیت و سوآپ فرآورده های نفتی توسط شرکت های بخش خصوصی، در بخشی از محدوده 330 هکتاری بندر خلیج فارس اجرایی می شود.

به گفته عفیفی پور، در مرحله دوم پروژه احداث تأسیسات زیربنایی بندر خلیج فارس که قرار است در مدت 18 ماه عملیاتی شود، خیابانها و عبورگاه های بندری، پیاده رو، فضای سبز و سیستم روشنایی معابر، شبکه آب شرب، جمع آوری آبهای سطحی و جمع آوری فاضلاب بندر ایجاد می شود.

وی احداث شبکه های آب و آتش نشانی بندر، آبیاری فضای سبز و برق رسانی، تلفن و فیبر نوری را از دیگر بخش های اصلی این طرح عمرانی برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان تصریح کرد: در حال حاضر پس از گذشت حدود 5 ماه از آغاز پروژه، عملیات اجرایی در بخش های مختلف زیرسازی، روسازی خیابانها، اجرای جداول بتنی، پیاده رو، معابر و همچنین کانالهای بتنی دفع آبهای سطحی در دست اجراست.

این مقام مسئول با بیان اینکه بندر خلیج فارس دارای 12 پست اسکله به طول 1200 متر و 330 هکتار وسعت محوطه های در حال بهره برداری و زمین های پشتیبانی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 20 شرکت بخش خصوصی در این بندر فعالیت دارند که با اجرای برنامه های توسعه ای، تعداد این شرکت ها افزایش خواهد یافت.

عفیفی پور اضافه کرد: در طرح جامع توسعه بندر خلیج فارس، 130 هکتار پسکرانه جدید پس از احداث تاسیسات زیربنایی به این بندر افزوده شده و زمینه اشتغال 2500 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم فراهم می شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان با اعلام اینکه با تکمیل این طرح، ظرفیت بندر خلیج فارس به میزان قابل توجهی افزایش می یابد، گفت: پروژه احداث تاسیسات زیر بنایی این بندر براساس ماموریت طرح جامع منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی پنج سال پیش و از بهمن ماه سال 91 آغاز شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر