کد خبر: 887402
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷
ترمز پرسپوليس در اهواز کشيده شد
در روزي که پرسپوليس مقابل فولاد به تساوي رسيد، استقلال در تهران و در مصاف با صنعت نفت يک پيروزي پرگل به دست آورد.
سعید احمدیان

استقلال با وينفرد شفر روي نوار برد افتاده است. آبي‌ها ديروز و در آغاز نيم‌فصل دوم مقابل صنعت نفت جشنواره گل به راه انداختند و با چهار گل آباداني‌ها را با شکست بدرقه کردند. آبي‌پوشان در حالي برابر صنعت نفت به ميدان رفتند كه هفته‌هاست زمين تا آسمان با تيم ابتداي فصل تفاوت دارند و ديگر خبري از بازي ملال‌آور آبي‌ها با منصوريان نيست. به نظر مي‌رسد با گذشت زمان شفر توانسته تغييرات تاکتيکي و فني مدنظرش را در استقلال اجرايي کند و آبي‌پوشان کم‌کم در حال تبديل شدن به تيمي هستند که سرمربي آلماني وعده داده بود. شاگردان شفر ديروز و در آغاز نيم‌فصل دوم برابر تيم صنعت نفت قرار گرفتند، تيمي که چند روز قبل توانسته بود پرسپوليس را از جام حذفي حذف کند. 
استقلال در بازي ديروز از همان ابتدا با يک بازي روان و رو به جلو توانست برتري‌اش را به صنعت نفت ديکته کند و شاگردان فراز کمالوند برخلاف نمايش درخشان‌شان مقابل پرسپوليس، اما تحت تأثير بازي خوب استقلال، نتوانستند عرض‌اندام کنند. محسن کريمي ستاره استقلال در اين بازي بود. مهاجم آبي‌هاي پايتخت که پس از پشت سر گذاشتن يک دوره مصدوميت طولاني در نيم‌فصل دوم به ليست استقلال اضافه شده، ديروز زننده دو گل از چهار گل استقلالي‌ها بود. داريوش شجاعيان هم پس از بازي‌هاي انتقادآميز در نيم‌فصل اول به نظر مي‌رسد در هفته‌هاي اخير توانسته در ترکيب استقلال جا بيفتد. او ديروز هم يکي از خوبان تيم شفر بود و با زدن يک گل و يک پاس گل يکي ديگر از چهره‌هاي برتر زمين بازي بود. دو گل کريمي و تک‌گل شجاعيان در کنار گل وريا غفوري برتري 4 بر صفر استقلال مقابل صنعت نفت را رقم زد. استقلال با اين برد 23 امتيازي شد و به رده ششم جدول صعود کرد. 
شفر پس از اين پيروزي عنوان کرد بهترين هديه کريسمس در آستانه سال نو ميلادي را با اين برد، شاگردانش به او هديه دادند: «بهترين بازي‌هايمان را در ليگ انجام داديم. البته بايد حواس همه بازيکنان باشد كه مغرور نشوند تا بتوانيم در اين سطح بمانيم.»
   
توقف پرسپوليس پس از سه برد

پرسپوليس مقابل فولاد متوقف شد تا شاگردان برانکو نيم‌فصل دوم را با تساوي آغاز کنند و رقابت در بالاي جدول بين تيم‌هاي مدعي همچنان داغ دنبال شود. قرمزها پس از سه پيروزي متوالي در ليگ، به اهواز رفته بودند تا با تکرار پيروزي دور رفت فاصله امتيازي‌شان را با تيم‌هاي تعقيب‌کننده حفظ کنند، اما در حالي سوت پايان بازي به صدا درآمد که اسکوربورد ورزشگاه غدير اهواز تساوي يک – يک پرسپوليس و فولاد را ثبت کرد. با اين تساوي نوار بردهاي متوالي شاگردان برانکو در ليگ قطع شد. به نظر مي‌رسد سرخپوشان همچنان تحت تأثير شکست مقابل صنعت نفت آبادان و کنار رفتن از جام حذفي هستند. در بازي ديروز در دقيقه 13 گادوين منشا پس از چند بازي سرانجام پايش به گل باز شد و توپ ارسالي روي ضربه ايستگاهي محسن مسلمان را با ضربه سر وارد دروازه حامد لک کرد تا مهاجم نيجريه‌اي که پس از چند بازي گل نزدن و خراب کردن پنالتي در جام حذفي زير تيغ انتقادات بود با اين گل از زير فشارها خارج شود. 
در حالي که قرمزها اميدوار بودند تا با تک‌گل منشا بتوانند با دست پر و كسب سه امتياز به تهران برگردند، رحيم زهيوي مهاجم سابق استقلال خوزستان که در این فصل و با نشستن پورموسوي روي نيمکت فولاد به اين تيم آمده با يک شوت زميني دروازه بيرانوند را در دقيقه 89 باز کرد تا نبرد پرسپوليس و فولاد با تساوي يک – يک تمام شود. نتيجه‌اي که به طور قطع براي تيم‌هاي تعقيب‌کننده پرسپوليس در صدر جدول راضي‌کننده بود تا آنها بتوانند فاصله هفت امتيازي‌شان را با قرمزها کمتر کنند. 
برانکو پس از پايان بازي معتقد بود که اگر تيمش دو گل مي‌زد، مي‌توانست برنده بازي باشد: «بين دو نيمه به بازيکنانم گفتم بايد به دنبال گل دوم باشيم، چند موقعيت خطرناک هم داشتيم، اما خوب تيم ميزبان با تعصب بازي کرد و جنگيد. اگر گل دوم را مي‌زديم تيم حريف ناک اوت مي‌شد.»  با اين حال نکته‌اي که به اعتقاد برانکو به پرسپوليس ضربه زد، فشردگي بازي‌ها و عدم استراحت کافي شاگردانش بوده است.
   
فرصت‌سوزي پارس جنوبي

پارس جنوبي، نزديک‌ترين تعقيب‌کننده پرسپوليس در شروع نيم‌فصل دوم نتوانست از توقف قرمزها استفاده کند و در خانه مقابل گسترش فولاد 2 بر صفر شكست خورد تا 29 امتيازي باقي بماند.  در ساير بازي‌ها تراکتور‌سازي که در نيم‌فصل دوم با پايان محروميتش از سوي فيفا در فصل نقل و انتقالات، با جذب بازيكن تيمش را تقويت کرده، توانست 3 بر صفر استقلال خوزستان را شکست دهد. تبريزي‌ها با اين نتيجه انتقام شکست و حذف‌شان را از شاگردان ويسي گرفتند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار