کد خبر: 887139
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۹
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج:
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج توسعه فضای سبزکاشت نهال های ورودی ماهدشت را عامل مهمی در کاهش آلودگی هوا بیان کرد.

حسین عطایی با اشاره به کاشت بیش از 900 نهال در ورودی ماهدشت اظهار داشت: با توجه به افزایش ریزگردها و آلاینده های هوا کاشت نهال و توسعه فضای سبز در شهر می توانند نقش مثبتی در کاهش آلودگی هوا داشته باشد و سلامت هوا را در آینده تضمین کند.
وی با بیان اینکه در سال های اخیر شاهد آلودگی بیشتری در هوای کلانشهر ها بوده ایم و هوای کرج نیز مستثنی از این امر نبوده است گفت: از آنجا که درختان به عنوان ریه های شهرها، همواره بیشترین نقش را در تصفیه هوا و پالایندگی محیط داشته و دارند لازم است با اتخاذ تدابیر ویژه سهم آنها را در این خصوص افزایش داد و شرایط را بهبود بخشید.
عطایی ادامه داد: در همین راستا جمعه گذشته همزمان با شروع عملیات جمعه جهادی در منطقه 12 اقدام به کاشت درختان پالاینده هوا کردیم که تاکنون بیش از 900 نهال در این منطقه غرس شده است.
این مسئول با اشاره به کاشت نهال های کاج تهران ، سرو تبری، توت نرک و نارون با رویکرد توسعه سرانه فضای سبز در ورودی جاده کرج از سمت ماهدشت تا فرودگاه پیام بیان داشت: نقش فضای سبز و درختان در کاهش آلودگی در شهر ها به همگان ثابت شده به طوری که طبق تحقیقات به عمل آمده مشخص شده یک درخت در سال به طور متوسط دو کیلوگرم اکسیژن تولید می‌کند میزان اکسیژن آزاد شده به وسیله درختان پهن برگ در یک هکتار بین دو هزار و 500 تا سه هزار کیلوگرم بوده و می‌تواند نیاز 10 انسان را تامین نماید و در این میان درخت کاج تهران نیز بهترین پالاینده هوا در گروه سوزنی برگان می باشد.
وی همچنین از کاشت تعداد زیادی درختچه در این مکان نیز خبر داد و گفت: طبق بر آورد انجام شده حدود شش هزار و 500 اصله نهال و تعداد زیادی درختچه مانند اسپیره، ارغوان، زرشک، پیروکانتا، پامپاس گراس، شیرخشت و طاووسی به متراژ پنج کیلومتر در این منطقه کاشته که علاوه بر اینکه به زیبایی ورودی شهر می افزاید از بوی حلقه دره در این مکان نیز کاسته و موجب آرایش منظر در این منطقه می شود.
عطایی در تشریح تامین آب این درختان تاکید کرد: با توجه به شرایط بحران آب در سطح کشور روش آبیاری این درختان از طریق سیستم قطره ای به طور ی مدیریت خواهد شد که در مصرف آب صرفه جویی بر اساس نیاز آبی درختان آبیاری انجام شود.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در حاشیه سخنان خود به تغییر اقلیم و کاهش بارندگی در سال های اخیر نیز اشاره کرد و اذعان داشت: یک درخت در مدت یک سال با انجام عمل تبخیر و تعرق به اندازه 250- 400 لیتر آب را به صورت بخار از خود متصاعد می‌کند و این مقدار در گیاهان مختلف متفاوت است و هوای منطقه را خنک تر می کند که این موضوع هم می تواند راه حلی مناسب در خنک کردن و سلامت هوای شهر باشد.
این مسئول در بخش پایانی سخنان خود گفت: امید است بتوانیم با کاشت گیاهان سهم کوچکی در پاک شدن هوا داشته باشیم و با توسعه فضای سبز تا حدی سلامت هوا را برای آینده شهر تضمین کنیم .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار