کد خبر: 887121
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
خدابخش:
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به رشد شتابان فناوری و سرعت تحولات علمی در دنیا گفت: موضوع پژوهش در دانشگاه‌ها باید مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد و دانشگاه‌ها در کنار تولید علم که رسالت ذاتی آنهاست، به بحث به‌روز کردن تکنولوژی نیز اهتمام جدی داشته باشند.
مجید خدابخش در مراسم اختتامیه شانزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز، اظهار کرد: در گذشته برنامه‌های توسعه متناسب با سرمایه‌های مادی طراحی می‌شد، اما امروز در دوره بسیار حساسی هستیم که توسعه به دست نیروی انسانی و مغز نیروهای متفکر صورت می‌گیرد. وی افزود: ما کارخانه‌هایی داریم که بعد از 30 سال فعالیت، میزان فروش آنها در یک ماه به 20 میلیارد تومان هم نمی‌رسد اما امروز با استفاده از فناوری، شرکتی ایجاد شده است که بدون داشتن هیچ‌گونه سرمایه مادی، هزار میلیارد تومان در بازار بورس ارزش‌گذاری شده است.

خدابخش خاطرنشان کرد: نمونه‌هایی از این دست نشان می‌دهد که ما باید در همه عرصه‌ها به موضوع فناوری ورود پیدا کنیم؛ در آینده کسانی موفق خواهند بود که توانایی کار با ابزارهای فناورانه را داشته باشند و بسیاری از کارها دیگر با دست امکان‌پذیر نخواهد بود.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به تحولات بسیار بزرگ در حوزه پژوهش و فناوری گفت: برای اینکه از قافله تکنولوژی عقب نمانیم ناچاریم که فناوری‌های خود را به‌روز کنیم؛ امروزه عمر فناوری‌های جدید در علوم پزشکی به سه تا چهار سال می‌رسد.

وی با بیان اینکه تولید علم رسالت ذاتی دانشگاه است، افزود: در کنار این باید در بحث پژوهش و فناوری هم اهتمام جدی داشته باشیم و دانشگاه‌های علوم پزشکی ما باید در به‌روز رسانی تجهیزات پزشکی متمرکز شوند.

خدابخش خاطرنشان کرد: مراکز درمانی و بیمارستان‌های ما مجبورند که خود را با فناوری روز تطبیق دهند و دانشگاه علوم پزشکی تبریز با وجود اساتید ارزشمندی که برخی از آنها جزو نخبگان بین‌المللی هستند ظرفیت این را دارد که در این زمینه نقش‌آفرین باشد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه دانشگاه ربع رشیدی در 700 سال قبل مرکز آموزش علوم پزشکی بوده است، گفت: موضوع طبابت و علوم پزشکی در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی باید با توجه به این سابقه تاریخی مدیریت شود و با شناختی که از اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز و رئیس فعال و پرجنب‌وجوش آن داریم این دانشگاه ظرفیت مناسب برای دست‌یابی به استانداردهای بین‌المللی در حوزه پژوهش و فناوری را دارد.

در این مراسم از برگزیدگان شانزدهمین جشنواره پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی تبریز تجلیل شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی بعد از این مراسم، به همراه جمعی از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از بخش دیالیز 122 تخت‌خوابی و بخش پیوند اعضای بیمارستان امام رضا(ع) و همچنین مرکز رصد سلامت منطقه 2 کشور واقع در ساختمان مرکزی این دانشگاه بازدید کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها