کد خبر: 886706
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
آيا اين همه هزينه براي تدارك تيم اسكورت براي مسئولان لازم است؟ اين سؤالي است كه ابتدا شمخاني و بعد ضرغامي به حمايت از او، پاسخش را بيان كرده‌اند: «بساط حفاظت از مسئولان را بايد جمع كنيم.»
عزت‌الله ضرغامي، فعال سياسي اصولگرا از سخنان علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در مورد حذف حفاظت شخصيت‌ها استقبال كرده است. شمخاني دو روز پيش گفته بود كه «بساط حفاظت شخصيت‌ها را بايد جمع كنيم، ما حفاظت شخصيت‌ها نداريم، تشريفات و پرستيژ شخصيت‌ها داريم!» حالا ضرغامي با اشاره به اين سخنان در كانال تلگرامي‌اش مي‌نويسد: «سال‌هاست كه در اين مورد مي‌گويم و مي‌نويسم. نمي‌دانم چرا اسكورت و حفاظت و تشريفات و مسير ويژه! به مذاق بسياري از شخصيت‌ها خوش آمده است. خودش شده يك سبك زندگي جديد براي آنان!! به قول رئيس‌جمهور: «والله بالله تالله» چهار تا خيابون تو تهران كه قطار اسكورت خودروهاي شاسي بلند و كوتاه و آمبولانس و ماشين پليس و جرثقيل و ... نمي‌خواد.»
امنيت اين نيست كه اگر به شخصي از مسئولان حمله شد، بتوانيم مانع آسيب رساندن به وي شويم يا آمبولانس همراه تيم اسكورتش باشد و سريع اقدامات پزشكي آغاز شود؛ امنيت آن است كه به مقام مسئول ما اصلاً حمله نشود. محل برخورد با عمليات تروريستي هم كف خيابان نيست، لب مرزهاست. واقعيت اين است كه اكنون چنين امنيتي وجود دارد، اما كاروان اسكورت پر تعداد هم وجود دارد و همان طور كه دبير شوراي عالي امنيت ملي گفته، اين چيزي كه اسمش را حفاظت گذاشته‌ايم، بيشتر به معناي تشريفات و پرستيژ مسئولان ده است، بدون آنكه واقعاً پاي يك تهديد امنيتي در ميان باشد. هزينه‌هاي مادي اين تشريفات به كار، حس ناامني كه به مردم منتقل مي‌كند هم به كنار؛ سبك زندگي تشريفاتي‌اي را براي مسئولان موجب شده كه عملاً ميان آنها و مردم فاصله انداخته است و حالا مسئولي كه درد مستقيم را نمي‌شنود و حس نمي‌كند، مي‌خواهد براي همين مردم تصميم بگيرد. 

مرعشي: مردم توجيه «ويرانه تحويل گرفتم» را ديگر نمي‌پذيرند

سيدحسين مرعشي، عضو شوراي مركزي كارگزاران گفت‌وگويي با روزنامه شرق داشته كه نكات جالب توجهي دارد. او كه از حاميان حسن روحاني و دولت محسوب مي‌شود، انتقاداتي دارد؛ اول از نبود شغل مي‌گويد: «قشر جوان و تحصيل‌كرده نمي‌توانند شغل پيدا كنند، تا چه رسد به اينكه بخواهند شغل مناسب پيدا كنند.» مرعشي از حرف‌هايي مي‌گويد كه بايد پيش از اين به مردم گفته مي‌شد: «ساختار قانون اساسي طوري است كه انتخاب رئيس‌جمهور نمي‌تواند همه سياست را تحت‌ تأثير قرار دهد. اين را اگر تا به حال به مردم نگفتيم، اشتباه كرديم. هركس در انتخابات طوري وانمود كرد كه در دور دوم آقاي روحاني مي‌خواهد معجزه مي‌شود! اشتباه كرده است. » جالب اين است كه اين خود روحاني و سخنرانان حامي‌اش بودند كه به‌گونه‌اي تبليغ مي‌كردند كه گويا همه امور فقط با آمدن روحاني حل مي‌شود.  ‌و در نهايت مرعشي توجيهات روحاني و دولتمردانش را براي عدم كارايي‌شان رد مي‌كند: «مردم چهار سال را با ركود سپري كردند. در سياست داخلي اتفاقي نيفتاده، آن هم با اين توجيه كه من ويرانه تحويل گرفتم. در چهار سال دوم هر قدر هم كه آثار ويرانه‌ها باقي مانده باشد، مردم ديگر نمي‌پذيرند. » او به دفاعيات اصلاح طلبان از روحاني هم نقد وارد مي‌كند: «تا كي قرار است مردم را با حضور آلترناتيوها بترسانيم. وقتي روحاني مي‌آيد ولي تغييراتي كه بايد اتفاق نمي‌افتد، چه فرقي مي‌كند كه چه كسي رئيس‌جمهور باشد.»
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۹
0
0
اقای مرعش با ای کیو بالا " بعد از انقلاب سرمایه دارهای مدل امریکائی " با فرار از ایران " سرمایه داری در ایران نیمه جان شد " اما اقای رفسنجانی در دوره ریاست جمهوری خود " پایه سرمایه داری یکشبه و زندگی اشرافی را پایه گذاری کرد " عده ای خاص دوباره در کشور ایجاد شد " اکنون کشور در این ورطه افتاده ست " عده خاص که می خواهند ثروت وقدرت در ایران کشور در دستان انان باشد " مانند یک گروه مافیائی " که برای رسیدن به قدرت بیشتر و ثروت بیشتر " حاضرند کشور ومردم ایران را براحتی به غربی ها به فروشند .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار