کد خبر: 886498
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
رئیس ستاد بازسازی عتبات البرزخبرداد
رئیس ستاد بازسازی سازمان عتبات عالیات استان البرز در همایش تجلیل از خادمین و خیرین اربعین گفت: خدمات رسانی موکب های اربعین البرز به ویژه موکب نورالشهداء به زلزله زدگان کرمانشاه ادامه دارد.

سلیمان شکری در همایش تجلیل از خادمین و خیرین اربعین سال جاری که  با حضور قائم مقام ستاد بازسازی عتبات عالیات ، فرمانده سپاه استان البرز و جمعی از مسولان استانی  در سالن همایش موسسه نهال و بذر برگذار شد، گفت: فرآیند برپایی این همایش به عنوان زبان تشکر در دیگر شهرها و بخش های استان برگزار می شود.

وی افزود: ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان کمک غیر نقدی و ۷۰۰ میلیون کمک نقدی از طرف استان البرز جهت اربعین حسینی جمع آوری شد که از این میزان ۹۰۰ میلیون هزینه های متمرکز که در نجف اشرف بنابر مشکلاتی که داشتیم صرف شد.

شکری با بیان این نکته که این کار یک فعالیت مردمی است و از حیث سنت حسنه مردم عراق به واسطه وجود مقدس مضجع شریف حرمین میزبان هستند توضیح داد: این همایش بزرگ تشیّع قریب به ۲میلیون و ۵۰۰نفر از مردم ایران حضور یافتند.

وی با تاکید بر این مهم که بنا است که ما مردم عراق را در این میزبانی یاری کنیم، عنوان کرد: با محوریت نور الشهدا مواکبی راه اندازی شد که در مجموع روزانه ۱۰هزار نفر را روزانه پذیرایی کردند.

شکری با بیان این مطلب که موکب محوری سپاه امام حسن مجتبی(ع) بود، عنوان کرد: اسکان و پذیرایی ۷ هزار نفر ماموریت ویژه ای از طرف ستاد برپایی راهپیمایی کربلا بود که مازاد بر آن ۳۵ هزار نفری بود که البرز خدمات رسانی به آنان را پذیرفته بود.

در ادامه وی به زلزله کرمانشاه پس از اربعین حسینی اشاره کرد و توضیح داد: زلزله ای که در کرمانشاه پیش آمد مقدمه بعدی ماموریت خادمان و خیرین اربعین سال جاری بود که به دنبال آن امکانات اربعین به کرمانشاه منتقل شد.

شکری با تقدیر از اصحاب رسانه استان در جهت انعکاس خبری پیاده روی اربعین حسینی اظهار داشت: در تبلیغ خدمت رسانی به زائران اربعین باید تلاش کرد.

 رئیس سازمان عتبات عالیات استات البرز در پایان با تقدیر از متویان برپایی اربعین حسینی عنوان کرد:  مجموعا ۳۸موکب فعالیت کردند که هر یک از آنان سهم شاخصی در بحث خادمی ایفا کردند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار