کد خبر: 886360
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
تأملي بر اوهام قبيله سعودي در غلبه انيميشني بر انقلاب اسلامي
عربستان سعودي با توليد و انتشار يك انيميشن كوتاه با رويكرد محتوايي حمله، نابودي و تسخير جمهوري اسلامي ايران توسط نيروهاي نظامي اش سعي كرده تا جراحت هاي روحي ، رواني و البته جسماني! شكست هاي مكرر و مفتضحانه اش در مقابل شيعيان رشيد كشور يمن را رفع و رجوع كند.
مصطفي شاه كرمي
عربستان سعودي با توليد و انتشار يك انيميشن كوتاه با رويكرد محتوايي حمله،  نابودي و تسخير جمهوري اسلامي ايران توسط نيروهاي نظامي اش سعي كرده تا جراحت هاي روحي ، رواني و البته جسماني! شكست هاي مكرر و مفتضحانه اش در مقابل شيعيان رشيد كشور يمن را رفع و رجوع كند.
تألمات و آلام وارد شده بر پيكره رژيم وهابي عربستان سعودي و اذناب دراز و كوتاهش آنقدر جانكاه و اسفبار بوده كه بعد از گذار از مرحله لفّاظي و اتخاذ مواضع خصمانه توسط برخي از به اصطلاح دولتمردانش، مجبور شده جهت مداواي حيثيت و غرورش! به وادي موسع و بدون حريف توّهم و خيالپردازي ورود كند.
توليد و انتشار اين انيميشن كوتاه كه سعي شده است نيروهاي نظامي و ادوات جنگي قبيله سعودي در آن به سبك فيلم هاي هاليوودي قوي، شكست ناپذير و فرا انساني دكوپاژ شوند، براي مخاطبان اصلي آن كه همانا مردم ايران اسلامي هستند؛ قبل از تداعي هول و هراس انگيز بودن، موجبات خنده و استهزاء آنها را فراهم مي كند.
در تريلر تبليغي اين انيميشن كه توسط شبكه تلويزيوني الجزيره پخش شده، راوي آن با لحني حماسي شروع به گفتن شطحياتي متوهمانه مي كند:« اينجا تهران اسست. نيروهاي نظامي و تانكهاي سعودي بر پايتخت ايران تسلط پيدا كرده اند»! 
در اين انيميشن نيروهاي نظامي كشورمان و مشخصاً ناو شكن جماران به همراه قايق هاي تندرو نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي آغاز كننده جنگ خيالي سعودي عليه ايران اسلامي نشان داده مي شوند؛ آنجايي كه چند قايق تندرو و موشك انداز سپاه به يك كشتي تجاري متعلق به كشور سعودي حمله مي كنند. در همان لحظه چند ناوچه جنگي سعودي به شكل معجزه آسايي ظاهر شده و ناوشكن جماران قايق هاي تندرو سپاه پاسداران را منهدم مي كند!
در بخش ديگري از اين انيميشن راوي آن مي گويد:«جنگنده هاي «تايفون» كه حاصل تلاش و تكنولوژي 4 كشور اروپايي است با همراهي موشك هاي بالستيك امريكايي، هجوم گسترده اي را عليه ايران آغاز مي كنند و مكانهاي مهم و زيرساختي مانند نيروگاه اتمي بوشهر و يك پايگاه نظامي و راهبردي را در حالي مورد هدف قرار داده و تسخير مي كنند كه نيروهاي نظامي(سپاهي) مستقر در آن فرار كرده اند»!
راوي اين انيميشن مضحك در ادامه و همزمان با تصوير هلي برن نيروهاي چترباز و تفنگداران سعودي مي گويد كه اين عمليات تحت اشراف و فرماندهي عملياتي محمد بن سلمان وليعهد سعودي موفق مي شوند تمام  صفوف نيروهاي دشمن را از بين ببرند!!
در اين نمايش سخيف و حضيض، كينه و حقد سعودي ها از سردار سليماني و تودهني هاي عملياتي و نظامي كه در عرصه ميداني جبهه شام و عراق از وي خورده اند، قابل رصد و رؤيت است. جايي كه چند نيروي ويژه سعودي سردار رشيد ايران و اسلام را در يك مخفيگاه با حالتي سرشار از ترس و لرز نسبت به نيروهاي سعودي، دستگير مي كنند!!
در تصوير پاياني و سكانس نهايي انيميشن انبوهي از مردم ايران كه پرچم كشورمان به همراه تصاوير وليعهد سعودي! و پرچم عربستان را در دست دارند حين استقبال از نيروها و تانك هاي وهابيون نشان داده مي شوند!
ذكر اين جزئيات از آن جهت اهميت دارد تا مخاطب به عمق كينه سعودي ها و وهابيون از جمهوري اسلامي،  رهبري عزيز و سپاه پاسداران انقلاب اسلامي كه سردار سليماني شاخصه و مؤلفه آن نشان داده مي شود، پي ببرند.
سعودي ها هر چند بارها هم به صورت مستقيم و هم غير مستقيم بارها به مقابله و جنگ با جمهوري اسلامي در دوران 8 سال دفاع مقدس و از آن روز تا الان كه در جبهه هاي نبرد واقعي در عراق و سوريه ادامه يافته است، سعي كرده اند تا به زعم الكن و افليج خود ضربه اي به نظام مقدس كشورمان وارد كنند؛ اما دريغ از ثبت حتي يك جمله از موفقيت هاي آنها در تاريخ. 
مردم و مسئولان كشورمان اگر به جهت حرمت و كرامت وجود حرم امن الهي ، مسجد النبي(ص) و قبور ائمه بقيع و مشابهاتي از اين دست نبود، قطعاً رويكرد و استراتژي ديگري نسبت به حاكمان فلك زده و بيچاره سعودي اتخاذ مي كردند. به قول يك ظريفي كه مي گفت«مي كرديم آنچه را كه بايد اگر اسلام دست و بال ما را نبسته بود».
در روزگاري كه سعودي بعد از چند سال حمله همه جانبه و به اتفاق قوا نتوانسته از پس چند جوان شيعه و عرب يماني كه حداكثر استعداد نظامي شان يك اسلحه كلاشينكف و البته روحيه اي علوي است، بر نيامده؛ خب واضح و بديهي است مواجهه با ايران قدرتمند كه حتي امريكا و باقي نوچه هاي اروپايي اش نتوانسته ذره اي در بنيان مرصوص ايدئولوژيك و تفكر انقلابي اش خللي ايجاد كند، فقط در حد و اندازه يك انيميشن متوهمانه باقي خواهد ماند. آن هم انيميشني كه قطعاً محصول توان كسان ديگري خارج از قوه عاقله و فاعله سعودي هاست.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار