کد خبر: 886348
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
مدیرکل بهزیستی البرز:
مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: با وجود منابع و امکانات کم استان البرز، چالش‌ها و درگیری‌های این استان با این امکانات هم‌خوانی ندارد لذا برای کاهش مشکلات و درگیری‌های اجتماعی استان درصدد ایجاد دادگاه درمان‌مدار برای افراد معتاد هستیم.
داریوش بیات نژاد در کارگاه آموزشی دادگاه درمان‌مدار ویژه مراکز درمان اعتیاد که باهدف اجرای طرح پایلوت ساماندهی بیماران سخت در دسترس اعتیاد معتادین متجاهر به ریاست دادگستری کل استان و دبیری اداره کل بهزیستی استان برگزار گردیده بود گفت: قطعاً همکاری بین اداره بهزیستی و اعضای کارگروه کاملاً دوطرفه و مفید است و کمک شایانی به بهبود وضعیت جامعه هدف بهزیستی می‌کند.

وی افزود: استان البرز با میزان آسیب بسیار زیاد و فراتر از استان‌های دیگر درگیر چالش‌ها، گرفتاری‌ها و مشکلات است که منابع و امکانات بسیار نامناسب و کمی را دارد که هیچ‌گونه همخوانی ندارد.

مدیرکل بهزیستی افزود: دادگاه درمان‌مدار که در حوزه اعتیاد قرار است انجام گیرد رویکردی بسیار متفاوت دارد و بخش عمده‌ای از این عملکرد به بهزیستی واگذارشده که ارتقا کیفیت خدمات و نحوه ارائه این خدمات بسیار متفاوت خواهد بود.

بیات نژاد تصریح کرد: کمترین سهم و تقصیر بر عهده این افراد است که ساختار اجتماعی اقتصادی و آموزشی باعث این قضایا شده لذا رویه اکنون تغییر کرده چراکه بیماری اعتیاد باید درمان شود.

وی بیان داشت: دادگاه درمان‌مدار شیوه ایست انسانی، علمی، اصولی و قوای انتظامی نیز در کنار ما حضور فعال در این زمینه‌دارند.

لازم به ذکر است طرح دادگاه درمان‌مدار به‌صورت پایلوت در استان البرز اجرا می‌شود که بسیار تأثیرگذار و طرح مثبت و قابل‌توجهی است و با توجه به اینکه راهکارها به‌صورت علمی در این طرح بررسی‌شده و قرار بر اجرای آن‌ها گذاشته‌شده است در تمام جلسات شورای هماهنگی نیز این مسائل به تفکیک بررسی‌شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار