کد خبر: 886347
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز خبرداد
معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تشکیل نهضت سواد آموزی ، 20 برنامه شاخص فرهنگی - آموزشی در این استان با هدف ترویج فرهنگ سواد آموزی و ایجاد انگیزه در بین بی سوادان برنامه ریزی و اجرایی شده است.
محرمعلی الهویی افزود: به فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی این سازمان به منظور ریشه کنی بی سوادی در ایران اسلامی تشکیل شد که خوشبختانه تا کنون افراد بی شماری با شرکت در کلاس های نهضت سواد آموزی از نعمت ارزشمند سواد خواندن و نوشتن بهره مند شده اند.
وی اظهار کرد: هر ساله به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی ' 7 دی ماه سال 1358 ' به فرمان امام راحل با محوریت روز شمار سراسری ، برنامه های مختلفی در چهار گوشه ایران اسلامی اجرا می شود که در استان البرز نیز بر حسب نامگذاری روزهای این هفته برنامه ها مختلفی تدوین و عملیاتی شده است.
الهویی با اشاره به نقش مهم سواد در زندگی فردی و اجتماعی به عنوان یک مهارت مهم و ضروری،یاد آور شد: تلاش می کنیم تا در این هفته بستر حضور افراد بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال را در مناطق مختلف این استان را نیز فراهم کنیم.
وی خاطرنشان کرد: کیفیت بخشی، ایجاد انگیزه و سوق دادن سواد آموزان به سوی تحکیم سواد و تحصیلات تکمیلی درکنار فراگیری مهارت های زندگی و حرفه ای از جمله اهداف مهمی است که در برنامه های این هفته همانند گذشته با جدیت دنبال می شود.
معاون نهضت سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز از آموزش سواد به افراد بی سواد به عنوان یکی از حقوق اولیه هر شهروند ذکر کرد و ادامه داد: حاکمیت نیز در این راستا حرکت می کند به گونه ای که برای شتاب بخشی به برنامه ها، اجرای طرح های تشویقی برای سواد آموزان و آموزش دهندگان، راه اندازی مراکز یاد گیری محلی و تجلیل از افراد موفق سواد آموز را در دستور کاری قرار داده است که گسترش دامنه این مهم در برنامه های شاخص هفته سواد آموزی در این استان نیز گنجانده شده است.
الهویی گفت: به مناسبت هفته سواد آموزی در سر برگ همه نامه های اداری دستگاه های اجرایی بیاناتی از امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب با موضوع سواد آموزی ، ارسال پیام های آموزشی ، برپایی نمایشگاه، ارائه گزارش عملکرد یکساله سواد آموزی از سوی مدیران در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه البرز، دیدار از خانواده معظم شهدای سوادآموز ، تجدید میثاق دست اندرکاران سواد آموزی با امام و شهدا در حرم مطهر امام خمینی (ره) و حضور سواد آموزان و آموزش دهندگان در گلزار شهدا به ویژه حضور در سر مزار شهید عباسعلی البرزی نیز انجام می شود.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز برگزاری مسابقه کتابخوانی، مسابقه انشاء نویسی با موضوع پرسش مهر 96 ریاست جمهوری ، آموزش های لازم پیرامون فضای مجازی ، نشست تخصصی علمی با صاحبنظران، بازدید میدانی مدیران دستگاه های اجرایی به ویژه فرمانداران و اعضای شورای پشتیبانی سواد آموزی از کلاس های نهضت سواد آموزی، حضور یکپارچه سواد آموزان و آموزش دهندگان در نماز جمعه،تجلیل از چهره های موفق سواد آموزی شاغل در دستگاه های اجرایی و کارکنان نمونه نهضت، بازدید از مراکز یادگیری محلی سواد را از دیگر برنامه های این استان در هفته سواد آموزی برشمرد.
الهویی بیان کرد: به مناسبت هفته سواد آموزی وصیت نامه شهید محمد البرزی تنها شهید سواد آموزی استان در تمام کلاس های نهضت سواد آموزی البرز قرائت می شود و درپایان سواد آموزان و آموزش دهندگان بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای گرانقدر تجدید میثاق می کنند.
وی نماز را کلید رضوان عنوان کرد و یاد آور شد: در این هفته برای ترویج فرهنگ نماز در کلاس های نهضت سواد آموزی دوره عملی آموزش نماز برگزار و در مورد نقش این فریضه الهی در سلامت انسان و کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه سخن گفته می شود.
معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش البرز دیدار با ائمه نماز جمعه در استان ، نشست های خبری در مناطق و نواحی هشت گانه آموزش و پرورش، ارائه خدمات ویژه به مردم محله در مراکز یادگیری محلی سواد، جشن سواد ، تهیه و توزیع برشورهای آموزشی با محوریت سواد و مهارت آموزی و کارگاه آموزشی کار با تبلت را از دیگر برنامه های هفته سواد آموزی در این استان عنوان کرد.
الهویی تاکید کرد: در ارزیابی سال گذشته نهضت سواد آموزی البرز در ردیف استان های برتر کشور از نظر عملکردی قرار گرفت که کسب این رتبه حاصل کار تیمی و توجه ویژه مسئولان استان به فرآیند کاری این مجموعه است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار