کد خبر: 886291
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) به وزير ارشاد نامه نوشت
درحالي‌كه اين روزها افكار عمومي درگير اقدامات اقتصادي دولت درباره حذف يارانه‌ها و نيز گراني ارز و كاهش ارزش پول است...
جواد محرمي

درحالي‌كه اين روزها افكار عمومي درگير اقدامات اقتصادي دولت درباره حذف يارانه‌ها و نيز گراني ارز و كاهش ارزش پول است و مطالبات مردمي به سمت موضوعات اقتصادي متمركز است، اقدام سازمان سينمايي در اكران فيلم «عصباني نيستم» نزديك به روز نهم دي معنايي جز ايجاد يك دو قطبي فرهنگي كاذب جهت انحراف افكار عمومي از مسائل اصلي نمي‌تواند داشته باشد. 

معاونت نظارت و ارزشيابي سازمان سينمايي به رياست ابراهيم داروغه‌زاده مدت‌ها پيش عنوان كرده‌بود فيلم سينمايي «عصباني نيستم» ساخته رضا درميشيان با انجام اصلاحاتي روي آن براي اكران عمومي مشكلي ندارد و اين فيلم قرار است از دو روز ديگر اكران خود را آغاز كند، اما بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق نسبت به اين مسئله حساسيت نشان داده‌است. 
به نظر مي‌رسيد اكران «عصباني نيستم» پس از گذشت چندسال از نمايش آن در جشنواره فجر و حواشي‌اي كه درباره آن پيش آمد و نيز اصلاحاتي كه درباره آن انجام شد، حساسيت‌هاي سابق را نداشته باشد، اما واكنش بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق تنها دو روز پيش از اكران اين فيلم تندترين واكنش به اين مسئله طي چندماه اخير بوده است. 
دولت دوازدهم همواره سياست رسانه‌اي و خبري خود را در وضعيت ضعف اداره اقتصادي كشور بر جوسازي‌هاي فرهنگي به واسطه مسائل دست چندمي چون لغو چند كنسرت در مشهد قرار داده و از گل آلود كردن فضاي رواني كشور از طريق ايجاد حساسيت در طبقه متوسط استفاده كرده است. اين روزها نيز دولت نياز به ايجاد فضايي دارد كه بار ديگر افكار عمومي را به سمت و سويي ديگر منحرف كند تا بتواند با حاشيه كمتري به سياست‌هاي اقتصادي مورد اعتراض مردم بپردازد. سلبريتي‌ها بهترين قشري هستند كه به واسطه آنها مي‌شود افكار عمومي را در وضعيتي كه به موضوع مهمي چون بودجه 97 متمركز است، مديريت كرد. دولت همواره از كارت سلبريتي‌ها در اين وضعيت استفاده كرده است.
 
عقب‌انداختن اكران فيلم «عصباني نيستم» موضوعي بود كه براي خيلي‌ها معنادار نبود، اما عجيب به نظر مي‌رسيد و حالا مي‌توان هدف سازمان سينمايي از آن را درك كرد. 
روز گذشته بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) طي نامه‌اي به وزير ارشاد نوشت: چنانچه وزارت ارشاد از اكران فيلم حامي فتنه «عصباني نيستم» جلوگيري نكند، از جنبش دانشجويي و ساير اقشار ملت شريف ايران سيلي خواهد خورد. همانگونه كه مستحضريد فتنه 88 يكي از كليدي‌ترين نقاط تاريخ انقلاب اسلامي است كه با معيار قرار دادن آن مي‌توان خودي و غير خودي را از هم بازشناخت. سينماي جمهوري اسلامي نيز اين وظيفه را به دوش داشته و دارد كه با تبيين ابعاد مختلف اين فتنه امريكايي و انگليسي، به افزايش سطح بصيرت مردم كمك كند. 

بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) تأكيد كرده‌است: اين در حالي است كه در سال‌هاي گذشته، جريان سينمايي كشور هرگز روي خوشي به اين مسئله كلان انقلاب اسلامي نشان نداده است. در بخش ديگري از اين نامه آمده است: در روزهاي اخير خبرهايي مبني بر اكران فيلم حامي فتنه «عصباني نيستم» آن هم در ايام 9دي كه يادآور سيلي محكم ملت ايران به فتنه و فتنه‌گران است، به گوش مي‌رسد. در پايان نامه بسيج دانشجويي دانشگاه امام صادق(ع) مي‌خوانيم: جناب آقاي وزير! به شما هشدار مي‌دهيم كه هرگز در برابر وهن حماسه 9دي، توهين به نظام اسلامي و پايمال شدن خون شهداي فتنه سكوت نخواهيم كرد و چنانچه وزارت ارشاد از اكران فيلم مذكور جلوگيري نكند، از جنبش دانشجويي و ساير اقشار ملت شريف ايران سيلي خواهد خورد. به گزارش «جوان»، نزديكي زمان اكران عصباني نيستم با روز نهم دي را بايد يكي از بدسليقگي‌هاي سازمان سينمايي دانست؛ چراكه حساسيت‌ها را در اينباره افزايش داده و به دو قطبي‌شدن فضاي فرهنگي كمك مي‌كند،‌آن هم در حالي كه اين روزها فكر و ذكر مردم به واسطه مشكلات اقتصادي متمركز بر موضوعات اساسي كشور است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار