کد خبر: 886288
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
انتقاد نماينده مجلس از صنعت گردشگري
عضو فراكسيون ميراث فرهنگي مجلس ضمن اعلام مخالفت با حذف ماليات بر ارزش افزوده از صنعت گردشگري، تأثير آن را روي قيمت تمام‌شده تورهاي گردشگري ناچيز عنوان كرد. 
قاسم احمدي لاشكي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت با اشاره به وضعيت گردشگري كشور گفت: صنعت گردشگري كشور بسيار محدود است و فقط برخي از كشورهاي عربي به دليل موازين شرعي و تعامل دوجانبه با آنها نظير عراق به ايران سفر مي‌كنند. نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه براي توسعه صنعت گردشگري بايد تعامل و ارتباط بين‌المللي كشور تقويت شود، ادامه داد: اگر چه ظرفيت‌هاي گردشگري ايران نظير اكوتوريسم و طبيعت‌گردي، آثار تاريخي و ميراث فرهنگي بسيار گسترده است و از اين لحاظ جزو 10 كشور اول دنياست، اما سهم كشور از گردشگري با اين عدد هيچ سنخيتي ندارد. عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس با اشاره به حذف ماليات بر ارزش افزوده از صنعت گردشگري بيان كرد: اگرچه این موضوع در قيمت تورهاي گردشگري تأثيرگذار است اما اثر آن چندان مهم و زياد نيست، در كنار گسترش گردشگري صنايع دستي نيز بايد تقويت شود. وي با اشاره به لزوم گسترش صادرات فرش بيان كرد: فرش و صنايع‌دستي شهرهايي مانند اصفهان در حوزه صادرات كالاهاي غيرنفتي است كه با گسترش و توسعه اين گونه صادرات و ارزآوري بسياري از مشكلات رفع مي‌شود. 
احمدي با بيان اينكه حذف ماليات بر ارزش افزوده از صنايع‌دستي و گردشگري دولت را در اداره كشور با مشكل روبه‌رو مي‌كند، بيان كرد: دولت بودجه امسال را 368 هزار ميليارد تومان برآورد كرده است و بايد 193هزار ميليارد تومان با دريافت ماليات به دست آورد، اگر قرار بر اين باشد كه ماليات بر ارزش افزوده از اين كالاها و خدمات حذف شود، قطعاً در حوزه كاري مسائل و موانع مختلفي به وجود مي‌آيد. وي با اشاره به كاهش 15 درصدي بودجه عمراني كشور اظهار كرد: اين رقم بايد در كميسیون تلفيق بودجه بررسي و اصلاح شود، مي‌توان به جاي حذف ماليات برنامه‌هاي عمراني را توسعه داد يا از افزايش قيمت آب، برق و گاز جلوگيري كرد چراكه مردم در تنگنا هستند. عضو فراكسيون ميراث فرهنگي مجلس افزود:در شرايط ايده‌آل و در صورتي كه درآمد حاصل از ماليات بر ارزش افزوده صنايع‌دستي يا گردشگري جزو در‌آمدهاي مازاد باشد، مي‌توان آن را حذف كرد كه اثرات مثبتي دارد، اما در حال حاضر شرايط كشور به‌گونه‌اي است كه حذف اين ماليات به صلاح نيست چراكه بخشي از آن در حوزه سلامت و ورزش مصرف مي‌شود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار