کد خبر: 886166
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
سخنگوی فراکسیون مستقلان مجلس گفت: در نشست امروز نمایندگان نسبت به عدم افزایش مالیات، حذف یارانه ۳۱ میلیون نفر و همچنین افزایش قیمت سوخت اعتراض کردند.

جوان آنلاین: مهرداد بائوج لاهوتی نماینده مردم لنگرود و سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس به بیان جزئیات نشست امروز فراکسیون خود پرداخت و اظهار داشت: نشست امروز یکشنبه (26 آذرماه 96) با حضور محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و با محوریت سه موضوع اصلی برگزار شد.

وی هدفمند کردن یارانه‌ها، افزایش‌ حامل‌های انرژی و همچنین عوارض خروج مسافران و مالیات در این زمینه را از محوهای مورد بحث نشست امروز عنوان کرد و افزود: درباره این محورها به تفصیل بحث و تبادل نطر شد و نمایندگان نظرات خود را ارائه کردند.

سخنگوی فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درباره هدفمند کردن یارانه‌ها نمایندگان معترض بودند به اینکه یارانه ۳۱ میلیون نفر را به یکباره حذف کردن، کار سختی است فلذا فضا را باید متعادل‌تر کنیم و یارانه دهک‌های بالا تنها باید حذف شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: درمورد عوارض خروج مسافران هم نمایندگان گلایه داشتند که یک مرتبه این عوارض سه برابر افزایش پیدا کرده است  و این کار دشواری خواهد بود؛ لذا بهتر این بود که در این زمینه استثنائاتی قائل شوند و نباید مبلغ آن سه برابر شود.

«درباره بحث افزایش حامل‌های انرژی هم دولت پیش‌بینی کرده سود آن را به یارانه تولید اختصاص دهد اما در مجموع و بر اساس پاسخ‌های آقای نوبخت اعتقاد نمایندگان این بود با توجه به اینکه امسال مالیات افزایش پیدا نمی‌کند، هدفمند کردن یارانه‌ها هم اجرا می‌شود و همچنین قیمت سوخت هم گران خواهد شد لذا برای مردم سخت است و کشش ندارند؛ پس باید در نهایت باید یکی از این موارد را انتخاب کرد.»

لاهوتی همچنین عنوان کرد: ما در این جلسه نسبت به موارد مذکور اعتراض کردیم چرا که مردم را در فشار قرار می‌دهد، لذا در نهایت مقرر شد با توجه به صحبت آقای نوبخت به صورت دقیق تر این موارد بررسی شده و متعادل‌تر شوند تا به مردم فشار کمتر شود.

وی بر همین اساس اضافه کرد: سعی داریم با بررسی مجدد در ادامه پروسه بتوانیم سه مورد فوق را متعادل‌تر کنیم که احتمالا در کمیسیون‌های تلفیق این موارد اصلاح و متعادل شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار