کد خبر: 886161
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
سرپرست صنعت، معدن و تجارت بشاگرد:
سرپرست صنعت، معدن و تجارت بشاگرد گفت: برای احیای هنر فرش بافی در شهرستان بشاگرد ۷۵۰ نفر کار آموز آموزش فرش بافی دیده اند.

سرپرست صنعت، معدن و تجارت بشاگرد گفت: برای احیای هنر فرش بافی در شهرستان بشاگرد ۷۵۰ نفر کار آموز آموزش فرش بافی دیده اند.

علی زارعی بیان داشت: طبق گزارش های اعلام شده در سال های گذشته نرخ بیکاری در شهرستان بشاگرد ۵۴درصد است که با توجه به حجم بالای فارغ التحصیلان در سال های اخیر این آمار بیشتر هم شده است.

وی اضافه کرد: بیش از نیمی از این آمار جمعیت بیکار در بشاگرد را زنان خانه دار و عموماً بانوان به ویژه تحصیلکرده ها تشکیل داده اند که با توجه موقعیت خاص فرهنگ کار در بشاگرد معمولاً خانه نشین می شوند. ایجاد مشاغل خانگی که بتواند ماهانه مبلغی را جهت کمک مخارج زندگی به این قشر بپردازد تأثیر بسزایی می تواند در کیفیت زندگی آنان ایجاد کنند.

زارعی با اشاره به این عنوان که نبود فرهنگ مناسب کار در بشاگرد منجر به افزایش نرخ بیکاری در این شهرستان شده است ،تصریح کرد: نبود فرهنگ مناسب کار در بشاگرد هم در امر افرایش نرخ بیکاری بی تأثیر نیست که نیاز است به وسیله سازمان های متولی آموزش در کشور اصلاح گردد.

وی در ادامه تصریح کرد: فرش بافی یکی از قدیمی ترین مشاغل بانوان در سطح این شهرستان است که سال هاست به دلیل مسائل گوناگون در انزوا رها شده بود.

زارعی یکی از دلایل نشستن گرد بی توجهی بر این صنعت چندین هزار ساله ایرانی در بین مردم بشاگرد را عدم آشنایی با نحوه فروش این کالای سودمند دانست و گفت: در سال جاری شاهد احیای مجدد کارگاهای فرش بافی در بشاگرد هستیم که اکنون در چندین روستا به صورت جمعی و انفرادی در حال انجام است.

وی راهای توسعه شغل فرش بافی در بین مردم بشاگرد را اینگونه عنوان کرد و افزود: انتقال کارگاه ها درون منازل و آماده سازی کامل بستر فروش باعث انگیزه در بین بانوان و شروع مجدد فرش بافی در بشاگرد شده است.

علی زارعی، سرپرست اداره صنعت معدن تجارت شهرستان بشاگرد تعداد آموزش دیدگان فرش را ۷۵۰ نفر عنوان کرد و افزود: متقاضی فرش دست باف در سطح شهرستان بسیار است که در حال حاضر ۷۵۰ نفر دارای مدرک مهارت فرش بافی در بشاگرد وجود دارد.

وی در ادامه گفت: در حال حاضر ۳۲ مورد دستگاه فرش بافی در شهرستان بشاگرد نصب شده است و ۷۰ نفر از بانوان مشغول به بافت فرش های شش متری هستند.

سرپرست اداره صنعت معدن تجارت بشاگرد با بیان این که فرش بافی ظرفیتی بی نظیر برای مردم بشاگرد است، اظهار کرد: متأسفانه فرهنگ کار به صورت صحیح در مردم این شهرستان جا نیفتاده است و نقش دستگاه های اجرایی باز کردن مسیر و بر طرف کردن مشکلات است و مردم هم باید خودشان حرکتی انجام دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر