کد خبر: 886095
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل، سخنان وزیر خارجه امریکا در شورای امنیت را نشان‌دهنده استیصال و وحشت واشنگتن از «قدرت باورنکردنی کره‌شمالی» دانست. 
نماینده کره‌شمالی در سازمان ملل روز جمعه ضمن نادیده گرفتن درخواست امریکا برای توقف آزمایش هسته‌ای به منظور فراهم کردن زمینه برای گفت‌وگو با پیونگ‌یانگ درباره برنامه هسته‌ای کره‌شمالی، تأکید کرد: کره‌شمالی مادامی که به منافعش تجاوز نشده است، تهدیدی متوجه هیچ کشوری نمی‌کند. به گزارش خبرگزاری رویترز، جا‌سانگ نام، نماینده كره شمالی در سازمان ملل در سخنرانی خود هیچ اشاره‌ مستقیمی به درخواست ركس تیلرسون، وزیر خارجه امریكا برای این توقف نکرد و آن را «اقدام توأم با استیصال امریکا» نامید که «به سبب قدرت باورنکردنی جمهوری کره که با موفقیت به آرمان بزرگ و تاریخی تکمیل انرژی هسته‌ای خود دست پیدا کرده، وحشت کرده است.» ‌رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا، پیش‌تر در یک نشست شورای امنیت درباره برنامه هسته‌ای و موشک بالستیک کره‌شمالی گفته بود «توقف پایدار رفتار تهدید‌‌آمیز کره‌شمالی» پیش از اجرای گفت‌وگو میان امریکا و کره‌شمالی لازم است. 
نماینده کره شمالی ادامه داد: «اگر بخواهیم کسی را مقصر این تنش‌‌‌ها در منطقه بدانیم این کشور امریکاست.» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل همچنین شورای امنیت سازمان ملل را به بازیچه‌ای در دست امریکا به جای بی‌طرفی متهم کرد و گفت:‌ کره‌شمالی از سال ۲۰۱۴‌، ۱۱ نامه به شورای امنیت فرستاده و خواستار برگزاری نشست فوق‌العاده درباره رزمایش‌های مشترک امریکا و کره‌جنوبی شده است که تهدیدی برای امنیت و صلح در شبه‌جزیره کره به شمار می‌روند اما به جای پاسخگویی به این درخواست‌ها، شورای امنیت ۱۱ قطعنامه تحریمی را علیه کره‌شمالی تصویب کرده است. ركس تیلرسون در نشست شورای امنیت با محكوم كردن آزمایش‌های موشكی كره شمالی هم گفت:«دولت ترامپ و جامعه بین‌المللی باید به اعمال فشار علیه پیونگ‌یانگ ادامه دهند. ما هیچ پیش‌شرطی را قبول نخواهیم کرد.» ‌وزیر خارجه امریکا از کره‌شمالی خواست آزمایش‌های تسلیحاتی را به طور پایدار و ثابت متوقف کند تا این اقدام به دو کشور اجازه دهد مذاکرات درباره برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی را آغاز کنند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار