کد خبر: 886074
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۸
در پی توافق احزاب اتریشی برای تشکیل دولت ائتلافی، رئیس‌جمهور این کشور در پیامی از تشکیل دولت جدید با حضور این احزاب حمایت کرد.
 «الکساندر فان در بالن» رئیس‌جمهور اتریش با انتشار پیامی در شبکه احتماعی توئیتر از تشکیل دولت ائتلافی با حضور احزاب آزادی و مردم حمایت کرد.
 
در این پیام آمده است: «دیدگاه هوادار اروپایی در مرکز اهداف دولت است. کورتس و اشتراخه به من اطمینان‌خاطر دادند که اتریش به عنوان کشوری قوی در قلب اروپا، همچنان قوی خواهد ماند و نقش فعالی در زمینه آینده اتحادیه اروپا خواهد داشت.»
 
با گذشت 2 ماه از برگزاری انتخابات پارلمانی در اتریش، حزب محافظه‌کار مردم (ÖVP) و حزب افراطی آزادی اتریش (FPÖ) در زمینه تشکیل دولت به توافق رسیدند.
 
 این موضوع را «سباستین کورتس» رئیس حزب مردم و «هاینتس کریستین اشتراخه» رئیس حزب آزادی تائید کردند به این ترتیب در اوایل هفته آینده به منظور تشکیل دولت ائتلافی سوگند یاد خواهد شد.
 
انتخابات پارلمانی اتریش 15 اکتبر(23 مهرماه) برگزار شد و در نتیجه انتخابات کورتس به سمت صدراعظمی اتریش رسید و اشتراخه هم معاون صدراعظم شد. بر طبق قوانین اتریش،  دولت جدید  روز دوشنبه در حضور «الکساندر فان‌در بلن» رئیس جمهور اتریش سوگند یاد می‌کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار