کد خبر: 886068
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۵
رئیس‌جمهور ترکیه اعلام کرد، جهان اسلام هدف توطئه‌های بسیاری همچون قدس، سوریه و میانمار بوده تا آن را به شکلی در جهت تأمین منافع گروه‌های تروریستی، امپریالیست‌ها، قاچاقچیان سلاح و اسرائیل درآورند.
«رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه امروز شنبه اعلام کرد، به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی توسط آمریکا «بمبی» بود که در کل خاورمیانه رها شد.
 
بنا بر گزارش خبرگزاری «فرانسه»، اردوغان تصمیم اخیر دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا درباره قدس را به عنوان «بمبی» توصیف کرد که در کل خاورمیانه رها شده باشد.
 
بر اساس گزارش «دیلی صباح»، رئیس‌جمهوری ترکیه تأکید کرده که جهان اسلام هدف توطئه‌های بسیاری بوده تا آن را به شکلی در جهت تأمین منافع دیگران درآورند؛ توطئه‌هایی چون آنچه درباره بیت‌المقدس، سوریه و میانمار اتفاق افتاد.
 
وی در سخنرانی امروز خود در استانبول تأکید کرد: «درست همانند یک قرن پیش، جهان اسلام با تلاش‌هایی برای تغییر شکل آن از طریق خون‌ریزی و نزاع میان برادران مسلمان مواجه است».
 
اردوغان در ادامه از مردم خواست «تا برای حملاتی که سعی دارد مسلمانان را از درون به زیر بکشاند و به زمین بزند، آماده باشند».
 
رئیس‌جمهور ترکیه همچنین گفت: «زمانی که مسلمانان دچار اختلاف می‌شوند، تنها کسانی که از این مسئله نفع می‌برند، گروه‌های تروریستی، امپریالیست‌ها، قاچاقچیان سلاح و کشورهای تروریستی نظیر اسرائیل هستند».
 
وی در ادامه تأکید کرد که تمام حوادثی که در سوریه، میانمار و بیت‌المقدس در حال وقوع است تصادفی نیست، بلکه عمدی است و با هدف نابود کردن منابع و انرژی مسلمانان از طریق وادار کردن آنها به جنگ با خودشان شکل گرفته است.
 
اردوغان یک بار دیگر تصریح کرد که اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن بیت‌المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی را محکوم می‌کند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار