کد خبر: 886054
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۲
در پاسخ به اظهارات مقام آمریکایی درباره دیوار ندبه
سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان تأکید کرد هرگونه تغییری در مرزهای 1967 از نظر فلسطین «مردود» است.
«نبیل ابوردینه» سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان در پاسخ به اظهارات یکی از مقامات کاخ سفید درباره «دیوار براق یا ندبه» اعلام کرد فلسطین هیچ تغییری را در مرزهای 1967 نخواهد پذیرفت.بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «وفا»، ابوردینه تأکید کرد: این موضع آمریکا بار دیگر تأکید می‌کند که دولت فعلی این کشور به صورت کامل از «روند صلح» خارج شده است.
 
وی افزود ادامه این سیاست آمریکا، خواه در قضیه شناسایی قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، انتقال سفارت آمریکا به این شهر یا تصمیم‌گیری یکطرفه برای حل این موضوع، خروج از مشروعیت بین‌المللی و از نظر ما «مردود و غیرقابل قبول» است.
 
جمعه شب (دیشب) یک مقام کاخ سفید گفت از نظر واشنگتن در توافق احتمالی با فلسطینی‌ها، دیوار ندبه باید جزئی از اسرائیل باشد.
 
مرزهای موسوم به 1967 مرزهای قبل از جنگ شش روزه رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی در سال 1967 است. این مرزهای شامل مناطق کرانه باختری ، نوار غزه و قدس شرقی است.کرانه باختری شامل 21 درصد از کل فلسطین بزرگ و معادل 5860 کیلومتر مربع است. منطقه غزه حدود 1.3 درصد از کل فلسطین بزرگ یعنی حدود 360 کیلومتر مربع را شامل می شود.
 
به بیان واضح‌تر؛ مرز‎های 1967 ، «خط سبز»ی است که از آتش‎بس سال 1949 ، میان رژیم صهیونیستی و همسایگانش مصر ، اردن، لبنان و سوریه کشیده شده است؛ این مرزها محصول پیمان متارکه جنگ 1949 هستند، جنگی که همزمان با ایجاد رژیم صهیونیستی به وقوع پیوست.
 
 خط سبز به مدت 18 سال و تا سال 1967 محترم شمرده می‌شد، به طوری که نوار غزه توسط مصر و کرانه باختری توسط اردن اداره می‌شدند  تا این که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه  نوار غزه و شبه جزیره سینا را از مصر ، کرانه باختری را از اردن و بلندی‌های جولان را از سوریه اشغال کرد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار