کد خبر: 885939
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از حضور وزرای آموزش، علوم، بهداشت و نفت در کمیسیون متبوعش در هفته جاری به منظور ارائه گزارش عملکرد و تلاش برای اخذ بودجه بیشتر خبر داد.
خانه ملت: سیدحمایت میرزاده از حضور وزرای نفت، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، علوم و معاون علمی رئیس جمهور و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای در کمیسیون آموزش و تحقیقات در هفته جاری خبر داد و در تشریح دلایل این حضور گفت: دستگاه‌های اجرایی انتظار افزایش و ساماندهی بودجه‌های خود را از سوی کمیسیون‌های مجلس دارند به همین دلیل مجلسی‌ها نیز کم و کیف این بودجه‌ها را به چالش می‌کشند تا بتوان علاوه بر رساندن آن‌ها به شرایط ایده‌آل با برنامه ششم توسعه تطبیق داده شوند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طبق روال لابی‌گری سنتی و همیشگی دستگاه‌ها با مجلسیان، مسئولان عموما در ایام بررسی بودجه، بیشتر به مجلس رفت و آمد می‌کنند تا بتوانند سهم بیشتری از آنچه دولت برای آن‌ها در نظر گرفته بدست آورند.

وی اضافه کرد: کمیسیون آموزش و تحقیقات ممکن است به برخی از درخواست‌های این دستگاه‌ها برای افزایش بودجه جامع عمل بپوشاند، اما به‌یقین این اتفاق در راستای تحقق اهداف برنامه‌های بالادستی خواهد بود.

میرزاده تاکید کرد: مهم این است که لایحه بودجه مطابق با برنامه ششم تدوین شده باشد و پس از بررسی در مجلس و انجام انواع و اقسام لابی‌گر‌ها از این برنامه و اهدافش دور نشود.

وی افزود: اگر بودجه نتواند موجب تحقق دو سال اول برنامه ششم شود نشان از آن است که نمی‌توانیم با برنامه پیش برویم و این خطر بزرگی برای کشور است لذا لابی‌گری‌ها باید در راستای برنامه ششم انجام شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: اگر قرار باشد لایحه بودجه دولت عینا تایید شود بررسی آن در کمیسیون‌ها بی‌معنی می‌شود بنابراین حضور وزرا و مسئولان دستگاه‌های مختلف در مجلس حق طبیعی آن‌ها است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار