کد خبر: 885864
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۵
تهديد جدي فيفا به حذف اسپانيا از جام جهاني به خاطر دخالت دولت در فوتبال
 در حالي قرعه‌كشي جام جهاني فوتبال چندي پيش برگزار شد و تيم ملي فوتبال ايران با تيم‌هاي اسپانيا، پرتغال و مراكش هم‌گروه شد كه برخي رسانه‌ها خبرهايي مبني بر حذف احتمالي اسپانيا از جام جهاني در صورت دخالت دولت در انتخابات اين فدراسيون و هم‌گروه‌شدن تيم كشورمان با ايتاليا خبر داده‌اند. 
آنخل ماريا ويار، رئيس سابق فدراسيون فوتبال اسپانيا، مدتي پيش و تنها دو ماه از انتخاب مجددش به عنوان رئيس فدراسيون فوتبال به اتهام فساد مالي و سوءاستفاده از قدرت دستگير و بركنار شد. اكنون نشريه ال پائيس گزارش داد كه يك برنامه پيشنهادي از سوي دادگاه عالي اسپانيا، از سوي فيفا دخالت دولتي در امور فدراسيون تشخيص داده شده و همين مسئله تهديد فيفا را به دنبال داشته است. همچنين براساس گزارش‌ها، ويار در مورد چگونگي بركناري‌اش از فدراسيون فوتبال اسپانيا به فيفا شكايت كرده و همين باعث حساس‌تر شدن اين پرونده شده است. اكنون فيفا تهديد كرده كه اگر دولت اسپانيا از دخالت در امور فدراسيون دست برندارد، اين فدراسيون را تعليق مي‌كند كه به حذف اين تيم از جام جهاني منجر خواهد شد. 
 اين اولين بار نيست كه اسپانيا با تهديد كنار گذاشته شدن از جام جهاني روبه‌رو مي‌شود. در سال 2008 هم شرايط مشابهي براي فوتبال اين كشور رخ داده بود و سپ بلاتر تهديد كرده بود كه اجازه حضور اسپانيا در يورو را نخواهد داد؛ هرچند در نهايت لا روخا در آن رقابت‌ها حضور پيدا كرد و به قهرماني رسيد. در آن زمان بلاتر گفته بود: «كميته اضطراري فيفا مي‌تواند تشكيل جلسه بدهد و در شش ساعت اسپانيا را محروم كند؛ اما ما نمي‌خواهيم اين اتفاق رخ بدهد.»
اين اتفاق با واكنش سريع فدراسيون فوتبال اين كشور رو به رو شد. خوان لوييس لاررا، رئيس موقت اين فدراسيون گفت: «هيچ كس نمي‌تواند اسپانيا را از جام جهاني بيرون كند. اين اتفاق غيرممكن است و نبايد حتي حرفي در اين باره زد. اين اتفاق هرگز نخواهد افتاد. مي‌خواهند اسپانيا را از جام جهاني كنار بگذارند و ايتاليا را جايگزين كنند؟ فدراسيون كار خود را به خوبي انجام مي‌دهد. »از طرفي ماريانو راخوي، نخست وزير اسپانيا نيز به اين موضوع واكنش نشان داد و گفت: «مطمئن هستم اسپانيا در جام جهاني خواهد بود و قهرمان اين بازي‌ها نيز خواهد شد. از وزارتخانه به من گفتند هيچ نامه‌اي از فيفا دريافت نكردند.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار