کد خبر: 885837
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اعلام اينكه20 تا 25‌درصد معتادان دستگير شده در مناطق شمال شهر، مصرف‌كننده ماده گُل هستند از گرايش مصرف كنندگان به اين مخدر به علت تبليغات سوء ماهواره‌ها، شبكه‌هاي مجازي خبر داد. 
سرهنگ محمد بخشنده توضيح داد: مصرف گل در مردان بيشتر از زنان است و با توجه به آنكه قيمت هر كيلو گل خشك كوبيده آماده مصرف 17‌تا 20‌ميليون تومان و هر گرم آن‌30 تا 50 هزار تومان است، مصرف آن در قشر مرفه بيشتر ديده مي‌شود. 
سرهنگ بخشنده با اعلام اين مطلب كه گياه گل به صورت پنج‌برگ يا پنج‌پَر است و تبليغات فروش گلدان آن در تلگرام و شبكه‌هاي مجازي ديده مي‌شود، گفت: برگ‌هاي اين گياه به رنگ سبز‌تيره يا حنايي است، مشخصه اصلي آن پنج‌پر بودن است كه بايد خانواده‌ها به آن توجه كنند، در برخي موارد با كاشت آن در باغچه‌ها مواجهيم و كاشت آن در گلخانه‌ها و مناطق خوش آب و هوا بيشتر است. 
سرهنگ بخشنده در خصوص نحوه مصرف گل گفت: سر گل را خشك كرده، كوبيده و به صورت پودر در مي‌آورند، سپس در كاغذهاي خاص و نازك‌تر از كاغذسيگار به شكل سيگارت بسته‌بندي كرده و مثل سيگار مصرف مي‌كنند. 
وي درباره علائم مصرف گل گفت: در اوايل مصرف، فرد اشتهايش زياد مي‌شود، اما بعد از مدتي كه از مصرف مي‌گذرد، كم‌خوابي و كم‌اشتهايي بر فرد معتاد مستولي مي‌شود؛ توهم، سرگيجه، افزايش ضربان قلب و بي‌قراري از جمله علائم بارز فرد معتاد به گل است. گل بسيار بدبوست، بوي علف گنديده مي‌دهد و بلافاصله فرد را دچار توهم و سرخوشي مي‌كند، چشم فرد قرمز شده و صورتش برافروخته مي‌شود. اگر فرد در محيطي باشد كه كسي در آن، در حال مصرف گل باشد، بلافاصله بوي زننده‌اي به مشامش مي‌رسد، استشمام همين بو فرد را دچار توهم كرده و سرگيجه نيز به وجود مي‌آورد. فردي كه معتاد گل شده، صورتش سبزه مي‌شود، روي زبان و لبش نيز به رنگ سبز تغيير مي‌كند، كنار لب‌ها شكرك زده و اثر رنگدانه‌ آن دور لب و دهان فرد معتاد مشهود است. 
وي ادامه داد: خانواده بايد با فرزند خود صميمت داشته باشد، او را تنها نگذارد و اوقات فراغت فرزندان خود را با سفر، گشت و گذار، مطالعه و برنامه‌هاي خانوادگي پر كند؛ چراكه برگشت و ترك مصرف مواد مخدر از جمله گل به سختي رخ مي‌دهد و بايد گفت كه عملاً غيرممكن است. 


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار