کد خبر: 885831
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
سلما هايك مي‌گويد هاروي واينستين او را تهديد به مرگ كرد
خشونت جنسي عليه زنان روز به روز پشت پرده مناسبات در هاليوود را بيش از پيش علني مي‌كند.
جواد محرمي

خشونت جنسي عليه زنان روز به روز پشت پرده مناسبات در هاليوود را بيش از پيش علني مي‌كند. نبود امنيت براي زنان در يكي از بزرگ‌ترين مراكز فرهنگي غرب، واقعيتي است كه اين روزها با برملا شدن رو به رشد آزارهاي جنسي، جهان را در شوك فروبرده است. در تازه‌ترين مورد بازيگر معروف لاتين‌تبار هاليوودي تجربه خودش را در مقابله با رفتار آزاردهنده تهيه‌كننده رسوا شده، در قالب يك مقاله منتشر كرده است. گاردين در اينباره گزارش مي‌دهد، سلما هايك مقاله‌اي براي روزنامه نيويورك تايمز نوشته و در آن تجربه‌هاي خودش مقابل رفتارهاي آزاردهنده و سوء‌استفاده‌گرانه هاروي واينستين را با جزئيات نوشته كه شامل ادعاهايي مبني بر رفتار جنسي ناخواسته و تهديد به خشونت مي‌شود. اين بازيگر نامزد دريافت جايزه اسكار مي‌گويد، واينستين در هتل شب‌ها پشت در اتاق او مي‌آمد، حتي در جاهايي كه ارتباطي با فيلمي كه داشت مي‌ساخت، نداشت.

هايك بعد از ذكر جزئيات در مورد تمام رفتارهاي ناخواسته مي‌گويد، امتناعش از عمل كردن به آنها هميشه با «خشم ماكياولي هاروي» مواجه مي‌شد و با وجود اينكه واينستين سعي مي‌كرد با حرف زدن به خواسته‌اش برسد، تهديد هم هميشه يكي از سلاح‌هايش بود. هايك مي‌گويد يك بار او با خشمي فراوان گفت «تو را مي‌كشم، فكر نكن نمي‌توانم.» هايك در فيلم «فريدا» با واينستين كار كرد؛ فيلمي بيوگرافيك درباره فريدا كالو كه واينستين سعي كرد هايك را از آن بيرون بيندازد، حتي با وجود اينكه ايده ساختن فيلم توسط خود هايك با او مطرح شده بود. 

وقتي هايك به خواسته‌هاي واينستين در مورد فيلمنامه و بودجه تن در داد، او اجازه ايفاي نقش اول را به هايك داد. اين فيلم در نهايت شش نامزد دريافت جايزه اسكار را از آن خود كرد، از جمله اسكار بهترين بازيگر براي هايك، اما اين ستاره مي‌گويد بعد از آن هر بار كه واينستين را مي‌ديد، بسيار وحشت مي‌كرد. او مي‌نويسد: تا وقتي كه برابري در صنعت فيلم ما وجود نداشته باشد و مردان و زنان در تمام جنبه‌ها از يك ارزش برخوردار نباشند، جامعه‌مان جايي عالي براي افرادي مثل واينستين خواهد بود. من از تمام كساني كه به تجربه‌هاي ما گوش مي‌كنند، تشكر مي‌كنم و اميدوارم كه اضافه كردن صدايم به افرادي كه بالاخره دارند صحبت مي‌كنند، باعث شود اين مسئله كمي مشخص‌تر شود كه چرا انجام دادن اين كار آنقدر سخت است و چرا بسياري از ما تا الان صبر كرده‌ايم. ناامني جنسي در هاليوود تا به حال درباره زناني افشا شده كه ستاره‌هاي هاليوود شناخته مي‌شوند و معلوم نيست، اگر قرار باشد شهامت اقرار به مزاحمت‌هاي جنسي به لايه‌هاي پايين‌تر شغلي زيست زنان در هاليوود و مراكز ديگر سرايت كند، چه ابعادي را دربر مي‌گيرد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار