کد خبر: 885827
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۱
مديركل آموزش‌و‌پرورش:
مديركل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران گفت: با نگاهي گذرا به بودجه سال ۹۷ و مقايسه آن با بودجه سال‌هاي گذشته مشخص مي‌شود كه حداقل ۴۰۰ ميليارد تومان كسري بودجه خواهيم داشت و ميزان تعيين شده حتي براي پرداخت حقوق‌ها هم كفايت نمي‌كند.
مديركل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران گفت: با نگاهي گذرا به بودجه سال ۹۷ و مقايسه آن با بودجه سال‌هاي گذشته مشخص مي‌شود كه حداقل ۴۰۰ ميليارد تومان كسري بودجه خواهيم داشت و ميزان تعيين شده حتي براي پرداخت حقوق‌ها هم كفايت نمي‌كند. 
عباسعلي باقري، مديركل آموزش‌و‌پرورش شهر تهران در خصوص بودجه اختصاص يافته سال 97 به اين اداره كل اظهار داشت: مشكل بودجه سال 97 آموزش‌و‌پرورش اين است كه در آن، بودجه به صورت استاني آمده است. در حالي كه بهتر بود بين اداره كل آموزش‌‌و‌پرورش شهر تهران و اداره كل آموزش‌و‌پرورش شهرستان‌هاي تهران تفكيك داده مي‌شد. وي با بيان اينكه هنوز ميزان بودجه رسماً به ما اعلام نشده است، افزود: با نگاهي گذرا به اين بودجه و مقايسه آن با بودجه سال‌هاي گذشته مشخص مي‌شود كه ما حداقل 400 ميليارد تومان كسري بودجه خواهيم داشت و اين ميزان حتي پرداخت حقوق‌ها را هم كفايت نمي‌كند. باقري اضافه كرد: بودجه آموزشي معمولاً با كسري همراه است و امسال هم هنوز سرانه و شير مدارس تخصيص پيدا نكرده است. 
   
كاهش ۶۰ درصدي بودجه قرآني 

حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر، نايب رئيس كميسيون فرهنگي مجلس هم با انتقاد از كاهش بودجه‌هاي فرهنگي به ويژه در حوزه‌هاي ديني و قرآني گفت: متأسفانه دولت در اين زمينه كوتاهي مي‌كند و بعدها اين كوتاهي بايد با هزاران برابر هزينه جبران شود.  وي اظهار داشت: ما چشم‌انداز روشني در حوزه قرآن كريم داريم؛ به‌طور مثال درباره حفظ قرآن، رهبر بزرگوار انقلاب فرمودند ما بايد از 80 ميليون جمعيت ايران 10 ميليون حافظ قرآن داشته باشيم همچنين در حوزه تفسير و... افق روشني داريم. طبيعتاً اين افق روشن مي‌تواند ما را به يك برنامه‌ريزي دقيق برساند.  رئيس فراكسيون قرآن و عترت مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: ‌متأسفانه در كاهش بودجه قرآني سال 97 آنچه اتفاق افتاد، برنامه‌ريزي بود كه سازمان‌هاي برنامه‌ريز داشتند يعني امروز با توجه به شرايط كشور، اعتبارات قرآني را كم كردند و زماني كه پيش‌بيني ما اين بود كه بايد بودجه قرآني هزار ميليارد تومان باشد، بودجه قرآني تبديل به 200 ميليارد در سال 92 شد. متأسفانه اين 200 ميليارد هم عددي بود كه فقط در لايحه بودجه نوشته شد و محقق نشد.  پژمانفر گفت: اين موضوع يك رفتاري است كه هم در برنامه‌ريزي و هم در اجرا انجام مي‌دهند. اين 200 ميليارد با چه نگاه كارشناسي در سال 96 به 100 ميليارد تبديل شد و با چه نگاه  كارشناسي در سال 97 به 40 ميليارد تبديل شد و چرا اين عدد پرداخت نمي‌شود‌؟ به نظر من يك شوخي بسيار بد و نامناسبي است كه در اين خصوص انجام مي‌شود و آقايان اصلاً بنايي بر انجام اين كار ندارند. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار