کد خبر: 885820
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۶
اردو‌هاي تيم ملي در کمپ اسپاير قطر برگزار مي‌شود
ازبکستان اولين حريف تدارکاتي تيم ملي فوتبال ايران پيش از شروع جام جهاني روسيه است...
شيوا نوروزي

ازبکستان اولين حريف تدارکاتي تيم ملي فوتبال ايران پيش از شروع جام جهاني روسيه است. پس از مشخص شدن قرعه شاگردان کارلوس کرش در جام جهاني 2018 تکاپو براي پيدا کردن حريف تدارکاتي و ترتيب دادن بازي دوستانه بيشتر شده است. از آنجا که همگروهان تيم کشورمان حريفان قدرتمندي هستند، يکي از خواسته‌هاي مهم سرمربي پرتغالي برگزاري چند بازي دوستانه است كه فدراسيون فوتبال مي‌کوشد تا هرچه زودتر تکليف اين موضوع را روشن کند. البته تاکنون فقط بازي با ازبک‌ها قطعي شده و همچنان خبري از بازي با تيم‌هاي بزرگ دنيا نيست. طبق اعلام فدراسيون فوتبال ازبکستان، ديدار دوستانه ايران و ازبکستان 28 ارديبهشت‌سال آينده در تهران برگزار مي‌شود.

يوزپلنگ‌ها در جريان رقابت‌هاي انتخابي جام جهاني دوبار به‌مصاف اين تيم رفته‌اند و هر دو بار هم به پيروزي دست يافته‌اند. نکته جالب اينکه تيم ملي مراکش، يکي از حريفان کشورمان در جام‌جهاني هم فروردين‌ماه در چارچوب بازي‌هاي تدارکاتي خود با ازبک‌ها مصاف مي‌دهد.  البته علت انتخاب ازبکستان به عنوان اولين حريف تدارکاتي هنوز مشخص نيست؛ اسپانيا، پرتغال و مراکش همگروهان تيم کشورمان در گروه B هستند و اين در حالي است که مصاف با ازبک‌ها نمي‌تواند تأثير زيادي در بازي تيم کرش در روسيه داشته باشد. 
   
کمپ اسپاير 

رؤساي فدراسيون‌هاي فوتبال ايران و قطر در دوحه تفاهمنامه همکاري امضا کردند. مهدي تاج و علي کفاشيان که خواستار همکاري هرچه بيشتر با قطري‌ها بودند، تفاهمنامه‌اي در زمينه برگزاري اردوي تيم‌هاي ملي فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلي مردان و بانوان در رده‌هاي سني نوجوانان، جوانان و بزرگسالان با مسئولان اين کشور امضا کردند. از اين پس قرار است تيم‌هاي ملي در رده‌هاي مختلف سني مردان و زنان از امکانات کمپ‌هاي دوحه قطر، به ويژه آکادمي اسپاير استفاده کنند. نکته حائز اهميت اين است که طبق اين توافق تيم ملي ايران در فرودين سال آينده دو بازي دوستانه با دو تيم مطرح دنيا در قطر برگزار مي‌كند. 
   
تفاهمنامه‌اي استثنايي

مهدي تاج امضاي تفاهمنامه با فدراسيون فوتبال قطر را به سود کشورمان خواند. رئيس فدراسيون فوتبال مي‌کوشد تا بهترين تيم آسيا با بهترين تدارکات به روسيه اعزام شود. تاج با اشاره به تفاهم با قطر و حمايت از اين کشور در راه ميزباني جام 2022 اظهار داشت: «حمايت ما از ميزباني قطر براي جام جهاني فوتبال 2022 امري طبيعي است و از امضاي اين تفاهمنامه خوشحال هستيم. ما مجذوب تجهيزاتي شديم که قطر براي ميزباني از اين رقابت‌ها در نظر گرفته‌ است. قراردادهايي با فدراسيون‌هاي متعددي چون ايتاليا و هلند منعقد کرديم، اما قرارداد با قطر استثنايي است، زيرا ميان دو کشور مسلمان منعقد شده است. با قطر همگرايي جغرافيايي داريم و اين تفاهمنامه در قفسه خاک نخواهد خورد و روي جزئيات نيز کار خواهيم كرد.» پيمان برادرخواندگي ايران و قطر در حالي منعقد شده که امکانات استاندارد و به روز فوتبال قطر کفاشيان را هم شگفت‌زده کرده كه اين موضوع بيش از همه مي‌تواند به کمک تيم ملي بزرگسالان بيايد و بخشي از توقعات و خواسته‌هاي کرش را برآورده کند. 
   
در انتظار حريفان بزرگ

با وجود اينکه مهدي تاج قول انجام بازي دوستانه با تيم‌هاي بزرگ را داده بود، اما تاکنون اين وعده محقق نشده است. بازي دوستانه با ازبکستان در حالي قطعي شده که رئيس فدراسيون پيش از اين وعده انجام دو بازي تدارکاتي با دو تيم قدرتمند فوتبال جهان در تاريخ‌هاي سوم و هفتم فروردين‌ماه را داده بود. لهستان، مکزيک و هلند همان تيم‌هايي هستند که تاج از آنها نام برده و از مذاکره با آنها سخن گفته بود. مرحله اول اردوي تيم ملي اواخر اسفند‌ماه آغاز مي‌شود و سرمربي تيم ملي كشورمان اميدوار است شاگردانش در دو بازي دوستانه به مصاف تيم‌هاي اروپايي يا امريکاي لاتين بروند. ارديبهشت سال آينده و در مرحله دوم تيم ملي با ازبکستان روبه‌رو مي‌شود و کرش انتظار دارد در اردوي آخر قبل از جام جهاني ديداري تدارکاتي با يک تيم آفريقايي نظير تونس، الجزاير يا مصر برگزار کند. رويارويي با تيم ملي برزيل وعده ديگري است که براي اولين‌بار مدير روابط عمومي وزارت ورزش آن را مطرح کرد و از قول مساعد سفير برزيل در ايران براي برگزاري اين ديدار خبر داد. 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار