کد خبر: 885783
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در نمازجمعه تهران:
امام جمعه موقت تهران گفت: دشمنان داعش را ساخته بودند که حصار امنی برای اسرائیل غاصب ایجاد شود اما به این هدف شوم خود نرسیدند و باعث شدند نفوذ عاطفی، سیاسی و نظامی ما در کل منطقه تعمیق شود و اتحادی مبارک با دیگر کشورهای اسلامی تحت عنوان زینبیون، فاطمیون، حیدریون، نجبا و ... ایجاد شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نمازجمعه اظهار داشت: اینکه مسئولین سیاسی کشورها از شیطان بزرگ حمایت می‌کنند دلیل رذالت، خواری و پستی‌ آنها است، کسی نباید در برابر شیطان بزرگ که ظاهرا و باطناً گردن‌کلفتی می‌کند کوتاه بیاید چون در این صورت شیطان بزرگ تقویت می‌شود. 

وی افزود: آنهایی که آمریکا و قدرت‌های استکباری را یاری می‌کنند و با برنامه‌ها و اشارات آنها برای مردمشان برنامه‌ریزی می‌کنند بدانند خدا آن ظالمان را بر خودشان مسلط می‌کند. 

امام جمعه موقت تهران فشارها، سختی‌ها، مسئولین ناخلف و نابسامانی در امور اداری را عکس‌العمل گناه جامعه دانست و گفت: همه مشکلات خصوصا مشکل اقتصادی با کلید تقوا قابل باز شدن است. 

صدیقی تاکید کرد: مساله امروز جهان اسلام اظهارات خطرناک رئیس‌جمهور بحرانی، بحران‌زده، بی‌اصالت و منفور ایالات متحده آمریکا است که قدس را به عنوان پایتخت رژیم غاصب صهیونیستی معرفی کرده و بنای انتقال سفارتش به این شهر شریف را اعلام کرده است. 

وی افزود: البته این مساله سابقه دارد و سازمان ملل در دو قطعنامه که آنها هم به دلیل مشروعیت شناختن اسرائیل غاصب ظالمانه است اما در همان قطعنامه‌ها طبق تقسیم مصوب قدس از آن فلسطینی‌ها و مکانی که در اشتغال اسرائیل است معرفی شده است. اما بعدا کنگره آمریکا آن را به عنوان پایتخت اسرائیل معرفی کرد. 

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: ترامپ یک شرور بدون نقاب و روسای قبلی آمریکا شرور با نقاب بودند. آنها این نظر کنگره که خلاف نظر سازمان ملل است را به دلیل منافع کشورمان اجرایی نکردند اما ترامپ از این نظر که یک داماد صهیونیست دارد و ریاست جمهوری‌اش توسط همین صهیونیست‌ها شکل گرفت منافع و سیاست سرش نمی‌شود. ترامپ شاخ دارد و عقل ندارد و این بی‌عقلی او برای کشور خودش و جهان بشریت مشکلاتی به بار آورده است. 

صدیقی اظهار داشت: ملت ما به پیروی از رهبر عالیقدر خود راه حق را ادامه می‌دهد و همواره دست غیب الهی را در حمایت از انقلاب و جبهه مقاومت دیده‌ایم. 

وی خاطرنشان کرد: دشمنان داعش را ساخته بودند که حصار امنی برای اسرائیل غاصب ایجاد شود اما به این هدف شوم خود نرسیدند و باعث شدند نفوذ عاطفی، سیاسی و نظامی ما در کل منطقه تعمیق شود و اتحادی مبارک با دیگر کشورها اسلامی تحت عنوان زینبیون، فاطمیون، حیدریون، نجبا و ... ایجاد شود و اکنون یک حلقه مستحکم دفاعی و نظامی بوجود آمده و با این مقدمات زوال اسرائیل نه به مدت طولانی و بلکه به همین زودی‌ها غیرقابل انکار است. 

امام جمعه موقت تهران در ادامه تصریح کرد: یکی از اهداف شومی که دشمنان داشتند ایجاد فتنه داخلی در کشورهای اسلامی بود تا مساله اصلی فلسطین را به حاشیه ببرند که تا حدی هم موفق بودند اما حرف ابلهانه ترامپ باعث شد مسلمانان واکنش نشان دهند و باز اولویت فلسطین در جای خود قرار گیرد و شاهد انزوای آمریکا در جهان باشیم. 

صدیقی با اشاره به انتفاضه سوم فلسطین گفت: این انتفاضه‌ای که شروع شده باید به توصیه هوشمندانه و الهی پرچمدار نهضت مستضعفان حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای به تسلیح فلسطینیان توجه کنند و مقاومت مسلحانه را ادامه دهند. 

وی تاکید کرد: کشورهای اسلامی به یک قطعنامه بسنده نکنند و به میدان بیایند و به سفارش ابر عرب و ابر مرد مقاومت سیدحسن نصرالله مبنی بر تعطیلی سفارت‌های اسرائیل و احضار سفرای آمریکا در کشورهای اسلامی اقدام کنند. همچنین باید کالاهای آمریکایی و اسرائیلی تحریم شود. 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اوضاع یمن اظهار داشت: امداد الهی شامل حال مردم یمن شد و علی عبدالله صالح چهره فتنه‌گر تحت تاثیر عربستان خائن کشته و مردم یمن منسجم‌تر شدند. ما امیدواریم رژیم سفاک کودک‌کش سعودی که نه مسلمان است و نه عرب به‌زودی به سزای عملش برسد. 

صدیقی در پایان با اشاره به تاثیر غرب بر دانشگاه‌های کشورمان اظهار داشت: اگر حوزه‌ها نقش خود را به‌درستی در هدایت دانشگاه ایفا کنند و به علم آنها جهت بدهند قطعا وضع جامعه بهتر خواهد شد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار