کد خبر: 885779
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
صادرات کالا از استان مرکزی در هشت ماه نخست سال امسال 54 درصد افزایش داشته است و تحقق این مهم نشان از توجه به تولید صادرات محور است.

سید علی آقازاده استاندار مرکزی با اعلام اين خبر گفت: با توجه به اینکه حدود 60 درصد محصولات این استان به چهار تا پنج کشور منطقه صادر می شود، سرمایه گذاری برای ایجاد دفتر اتاق بازرگانی استان در این کشورها یکی از راهبردهای مهم رونق اقتصادی محسوب می شود.

وی ادامه داد: با توجه به هدف یکسان بخش دولتی و خصوصی در زمینه افزایش صادرات محصولات تولیدی استان مرکزی به خارج کشور، همکاری این بخش ها با یکدیگر مشارکتی برد برد است و تحقق آن رفع تنگناهای توسعه صادرات را برای استان به همراه دارد.
استاندار مرکزی گفت: افزایش صادرات در هشت ماه نخست سال نشان از ظرفیت های بالای استان در زمینه تولید مواد صنعتی و کشاورزی است که با همکاری هرچه بیشتر بخش دولتی و خصوصی می توان به چشم انداز صادرات 2 میلیارد دلاری را تا پایان سال آینده ترسیم کرد.
آقازاده گفت: اتاق بازرگانی باید با دعوت و ساماندهی سفر هیات های خارجی به استان مرکزی اطلاعات مورد نیاز برای صادرات به این کشورها را در اختیار صادرکنندگان و ظرفیت های استان را به این هیات ها معرفی کند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در این نشست گفت: 633 میلیون دلار کالا در هشت ماه امسال از گمرکات این استان به خارج از کشور صادر شد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 54 درصد افزایش یافته است.
محمدرضا حاجی پور افزود: همچنین در این مدت 224 میلیون دلار کالا به استان مرکزی وارد شده که عمده این کالاها مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید بوده است.
وی ادامه داد: بر اساس بررسی های انجام شده نبود امکانات کافی و کمبود انبارهای سردخانه در مرز کشور، کمبود امکانات بارگیری کالا، نبود امکانات ریلی در شهرستان ساوه و افزایش هزینه حمل کالا از جمله عوامل افزایش هزینه های بخش تولید و مشکلات صادرکنندگان استان به شمار می رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار