کد خبر: 885777
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار در استان سمنان خبر داد و گفت: توسعه باغات در 12 هزار هکتار از اراضی شیب دار استان سمنان هدفگذاری شده است.

سید حسن میرعماد ادامه داد: طرح توسعه باغات در اراضی کشاورزی شیب دار یک طرح ملی بوده که از سوی وزارتخانه ابلاغ شده و به تبع این طرح در استان سمنان نیز اجرا می شود.

وی با بیان اینکه این طرح در مناطقی که بالای 300 میلی متر بارندگی دارند قابل اجرا است افزود: بر اساس مطالعات که انجام شده است حدود 12هزار هکتار از این مناطق در استان امکان اجرای توسعه باغات را دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اجرای این میزان توسعه باغات در برنامه ششم توسعه در استان سمنان هدفگذاری شده است به برخی از مزایای اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: توسعه باغات در اراضی شیب دار به تولید و نفوذپذیری آب در خاک کمک کند.

میرعماد افزود: حفظ پوشش گیاهی ، حفاظت از خاک از دیگر مزایای اجرای طرح توسعه باغات در اراضی شیب دار است.

وی ایجاد اشتغال را از دیگر مزایای این طرح عنوان کرد و افزود: توسعه باغات علاوه بر حفظ خاک و آب می تواند برای کسانی که در آن حوزه آبخیز زندگی می کنند ایجاد اشتغال کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه اجرای این طرح زمینه حفاظت از خاک را فراهم میکند افزود: در مناطق که پوشش گیاهی 5 درصد است بالغ بر 95 از میزان روان آبها از دسترس خارج می شود و اگر پوشش گیاهی به 70 درصد برسد بیش از 95 درصد روانابها جذب خاک میشود و این مهم ترین مزیت توسعه باغات در اراضی شیب دار است که علاوه بر حفاظت از خاک به تولید آب نیز کمک میکند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار