کد خبر: 885776
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۳
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه زنجان جزو استانهای پیشرو در اجرای برنامه "ایراپن" است، گفت: در حال حاضر برنامه «ایراپن» در همه شهرستانهای استان اجرا می شود.

پرویز قزلباش به اجرای برنامه «ایراپن»در استان زنجان اشاره کرد و افزود:برنامهایراپندر استان زنجان ویژه سالمندان و گروه‌های سنی میانسال است واز بهمن سال ۹۵ شروع‌شده و تاکنون بیش از ۵۰ درصد از جامعه هدف تحت پوشش طرح ایراپن قرارگرفته‌اند.

وي با اشاره به اینکهخوشبختانه تمام شهرستان‌های استان زنجان وارد برنامه ایراپن شده‌اند، گفت: «ایراپن» طرح ملی برای غربالگری افراد در معرض خطر سکته و سرطان بوده ومهم‌ترین اقدام وزارت بهداشت برای کنترل و پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به طرح وزارت بهداشت در زمینه غربالگری همه افراد بالای ۳۰ سال از نظر میزان خطر سکته قلبی و مغزی، گفت: بانوان بالای ۳۰ سال از نظر سرطان پستان و دهانه رحم و همه افراد بالای ۵۰ سال از نظر سرطان روده بزرگ غربالگری می‌شوند.

قزلباش یادآور شد:با اجرای این طرح افرادی که در معرض خطر سکته قلبی یا مغزی هستند، تحت آموزش پیشگیرانه قرار می‌گیرند و اگر در معرض خطر این بیماریباشند دارو تجویز می‌شوند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار