کد خبر: 885713
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
تیم فوتبال صربستان

تیم ملی صربستان در شرایط خوبی به جام جهانی روسیه می‌رود.

به گزارش ایسنا،  صربستان به خودی خود، افتخار چندانی در فوتبال ندارد. یوگوسلاوی سابق در سال ۱۹۷۶ از امتیاز میزبانی استفاده کرد و به قهرمانی در جام ملت های اروپا دست یافت. بعد از جدایی از یوگوسلاوی، "صربستان و مونته‌نگرو" به عنوان یک کشور در جام جهانی ۲۰۰۶ به میدان رفت و عملکرد ضعیفی داشت و در همان دور گروهی حذف شد. در ادامه بعد از اعلام استقلال صربستان و جدایی از مونته‌نگرو، این تیم در جام جهانی ۲۰۱۰ برای اولین بار به عنوان کشوری مستقل در رقابت‌ها شرکت کرد.

با این حال در همان سال، صربستان نتوانست از گروه خود به مرحله بعد راه یابد تا این تیم در حسرت صعود به دور دوم بماند.حالا صربستان بهترین تیم چند سال اخیر خود را دارد و می‌خواهد بهترین نتایج خودش را نیز به دست آورد.

* ستاره

نمانیا ماتیچ

نمانیا ماتیچ هافبک مرکزی صربستان

ستاره خط میانی منچستریونایتد ستون تیم فوتبال صربستان محسوب می‌شود که نقش محوری در تیم صربستان ایفا می‌کند. او در اکثر بازی‌های تیمش در انتخابی جام جهانی به صورت ثابت به میدان رفت و نقش مهمی در صعود تیمش به جام جهانی داشت. او که بازی برای بنفیکا، چلسی و منچستریونایتد را در کارنامه خود دارد، در پست خود در اروپا یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

* سرمربی

ملادن کرستائیچ

ملادن کرستائیچ سرمربی صربستان

هدایت تیم صربستان را ملادن کرستائیچ بر عهده دارد. این مربی ۴۳ ساله سابقه خوبی در مربیگری در لیگ صربستان دارد و با تیم پارتیزان موفق شده پنج بار قهرمانی در لیگ را به دست بیاورد. او در سال ۲۰۱۶ به عنوان مربی به کادرفنی تیم صربستان اضافه شد و در سال ۲۰۱۷ هدایت این تیم را بر عهده گرفت تا در بازی‌های آخر انتخابی جام جهانی در قاره اروپا روی نیمکت صربستان بنشیند.

* تیم ملی صربستان در یک نگاه 

افتخارات: چهارمی جام جهانی ۱۹۶۲ و طلای المپیک ۱۹۶۰ در قالب یوگوسلاوی

بهترین گلزن: استفان بوبک (۳۸ گل)

بیشترین بازی: دژان استانکوویچ (۱۰۳ بازی ملی)

نحوه صعود: صعود به عنوان تیم اول گروه در اروپا

عملکرد دوره قبل: -

هم‌گروه‌ها: برزیل، سوئیس، کاستاریکا

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار