کد خبر: 885705
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳
بوي هواي تازه در كبدي مي آيد
در آستانه انتخابات فدراسيون كبدي و در حاليكه 5 كانديداي حاضر در اين رقابت هيچكدام تاكنون اعلام كناره گيري نكرده اند ؛ براساس يك برآوردي كه به صورت ميداني به عمل آمده اغلب قريب به اتفاق هيات هاي استانها و ساير اعضاي مجمع بر روي يكي از كانديداها به اتفاق نظر رسيده اند و تا حدود زيادي گزينه مورد نظر مي تواند داراي شانس بيشتري نسبت به سايرين باشد.
 انتخابات كبدي تاكنون خيلي حساسيت نداشت و در ادوار گذشته همواره يك نفر كانديداي اصلي بوده و همان يك نفر هم قبل از برگزاري مجمع انتخاب خودش را جشن مي گرفت اما از يكسال و نيم قبل به اينطرف موج نارضايتي ها از سيستم سنتي حاكم بر فدراسيون كبدي بالا گرفت و آنقدر اين امواج زياد بود كه روساي 20 هيات استاني در نامه ايي به وزير ورزش و جوانان خواهان تشكيل مجمع فوق العاده شدند و حتي سيد نصرالله سجادي يكبار تمامي اعضاي مجمع را دعوت كرد و آنجا به صورت كدخدامنشي موضوع را جمع و جور كردند ولي نارضايتي ها از رييس فدراسيون مثل آتش زير خاكستر باقي ماند.
از دو ماه قبل كه ثبت نام كانديداهاي فدراسيون آغاز شد بازهم همه چيز روال عادي را طي مي كرد اما وقتي روساي هيات ها و ساير خبرگان و دلسوختگان كبدي خواهان ثبت نام نيرويي جوان و كاربلد و سلامت از خانواده كبدي شدند قرعه بنام دبير فدراسيون افتاد.
دبير فدراسيون از روز نخست تاسيس فدراسيون با مدرك ليسانس دولتي وارد فدراسيون كبدي شد و پله به پله شايستگي هاي خود را بروز داد تا به دبيركلي فدراسيون رسيد و طي اين 15 سال اعتماد خانواده كبدي را با توانمندي هايش و سلامتي كه در كار دارد به اثبات رساند و الانم در كنار تجربه بالايي كه دارد داراي مدرك دكترا است و خود را از جميع جهات براي انتخابات ا'اده كرده است.
وقتي كه او براي رياست ثبت نام كرد ابتدا تلاش براي منصرف كردن وي از سوي رييس فدراسيون آغاز شد و هر چند رييس فدراسيون بواقع اعتماد كامل به دبير جوانش داشت اما وقتي كه نتوانست دبيرش را منصرف كند دامنه اختلافات بين اين دو نفر بالا گرفت. رييس فدراسيون مي دانست كه تنها فردي كه مي تواند تهديدي جدي براي رياست اين دوره باشد دبير خودش هست بنابراين خيلي ها واسطه شدند كه دبير فدراسيون را متقاعد به استعفا از كانديداتوري كنند ولي او يك جاي ديگر هم تعهد داده بود: جمع بزرگان هياتهاي استاني و خبرگان و بيشتر حانواده كبدي از او خواسته بودند اگر وارد گود مي شود تا آخر بايستد.
اورسجي هم با وجود سختي ها و فشارهاي زيادي كه متحمل شد ايستاد تا اينكه پس از اتفاقاتي كه در مسابقات كبدي قهرماني آسيا در گرگان رخ داد و نياز به توضيح دوباره نيست محمدرضا مقصودلو رسما از جمع كانديداهاي كبدي كنار رفت.
كناره گيري مقصودلو يك پيام ساده داشت. بار روحي و رواني از روي دوش هيات ها و ساير اعضاي مجمع تا حد زيادي برداشته شد و البته معدود افرادي كه از كنار رفتن مقصودلو احساس كردند متضرر خواهند شد موج تخريبي سبك و سخيفي را عليه كانديداي مورد تاييد اغلب اعضاي مجمع آغاز كردند اما چون تخريب ها از روي جب و بغض صورت گرفت خيلي تاثيري بر اعتقاد و اعتماد مجمع و خانواده بزرگ كبدي برجاي نگذاشت.
از آنجا كه اصل در رسالت رسانه ايي ما بر بي طرفي است و بايد تا زمان انتخابات اين بي طرفي را حفظ كنيم اسمي از هيچكدام از كانديداها و يا فردي كه شانس بيشتري دارد نمي آوريم چون فاصله كانديداي مورد نظر با سايرين آنقدر زياد به نظر مي رسد كه تقريبا خانواده كبدي مهر تاييد بر برنامه اي او زده و ميدانند كه بهترين گزينه در حال حاضر كدام يا از كانديداهاست.
عباس اورسجي
عليرضا رحيمي
علي دولو
روح الله رمضاني
محمدرضامحمدجواهري
5 كانديدايي هستند كه شنبه 25 آذرماه مجمع از بين ايشان يكي را براي رياست فدراسيون كبدي انتخاب خواهد كرد.
البته دكتر سعيد مقدم بقا اولين كاپيتان تيم ملي كبدي و يكي از بنيان گذاران كبدي نوين در ايران كه نقش زيادي در موفقيت تيم هاي ملي كبدي در تمامي اين سالها داشته است و    شاگردان زيادي را از سيستان و بلوچستان تحويل تيم هاي ملي داده از جمله كانديداهايي بود كه سه هفته قبل با نوشتن نامه ايي رسمي به رياست مجمع آقاي دكتر داورزني  از انتخابات كناره گيري كرد و اعلام كرد كه با توجه به نزديكي تفكراتش با عباس اورسجي به نفع او كه نفع كبدي در آن است از انتخابات كنار مي روم. وي به عنوان رييس هيات كبدي سيستان و بلوچستان در مجمع حاضر خواهد بود.
وزارت ورزش و جوانان و حراست وزارت ورزش هم با دقت و هوشياري؛ تمامي اتفاقات را رصد مي كند و همانطور كه تا به امروز نشان داده به هيچ عنوان از هيچ كانديدايي حمايت نمي كند. بنابراين به گفته دكتر داورزني اگر يك كانديدايي آمد و اعلام كرد كه من از سوي وزارت حمايت مي شوم تحت تاثير قرار نگيريد چون كانديداها مستقل و وزارت ورزش هم با استقلال كامل فقط به راي مجمع احترام مي گذارند.
 
وحید صابری
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار