کد خبر: 885703
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
مدیرعامل منطقه گردشگری سپاد:
مدیرعامل منطقه تجاری گردشگری سپاد با بیان اینکه اجرای صحیح پروژه های عمرانی با رعایت پیوست های فرهنگی در جامعه، اقبال عمومی را به همراه خواهد داشت، گفت: حذف پیامدهای منفی هر پروژه تنها با رعایت پیوست های فرهنگی منطقه امکان پذیر است و سپاد به عنوان یک منطقه کم نظیر توریستی رعایت آن را در مطالعات و نیازسنجی قبل از احداث هر پروژه انجام داده است.

جعفر حصاری نژاد با اعلام این مطلب، گفت: در نظر گرفتن شاخصی نظیر حفظ هویت شهر در ابعاد اسلامی، ایرانی و انقلابی پیش از اجرای پروژه امری مهم و ضروری است که می تواند با در نظر گرفتن آن پیامدهای مثبت و منفی پنهان و آشکار پروژه را پیش از اجرا ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: رعایت پیوست های عمیقی که شهر مشهد مقدس با مضجع ملکوتی امام رضا علیه السلام دارد پیش نیاز پیاده سازی پروژه های کلان با کاربری های مختلف در همه مراحل برنامه ریزی است که به مطالعات دقیق اجتماعی و فرهنگی نیاز دارد.

عضو انجمن ژئوپلیتیک ایران در ادامه به پروژه های منطقه گردشگری سپاد اشاره کرد و بیان داشت: مجتمع گردشگری الماس شرق با معماری اسلامی- ایرانی بخش زیادی از فضای خود را به نمازخانه و فعالیت های فرهنگی اختصاص داده و در کنار آن به ارائه محصولات اسلامی می پردازد. مجتمع وصال نیز در سال 1389 از سوی کمیسیون ویژه شهرسازی به عنوان بنای برتر شهر مشهد شناخته شد که این موفقیت جز با مطالعات و رعایت دقیق پیوست های فرهنگی بدست نیامده است.

وی همچنین سرمایه گذاری 10 هزار ایثارگر را در شرکت سپاد یادآور شد و اظهار داشت: سپاد به عنوان مجموعه ای ارزشی قریب به 30 سال است که خود را برای میزبانی و خدمت رسانی به زائران و مجاوران آقا علی ابن موسی الرضا علیه السلام آماده نگاه داشته است و اهدفی که امروز کارشناسان و مدیران شهری برای پر رنگ کردن پیوست های فرهنگی و مذهبی در مشهد دنبال می کنند؛ سپاد به آن پای بند بوده و به آن توجه ویژه داشته است.

 حصاری نژاد در پایان سپاد را به عنوان الگویی برای سایر مراکز گردشگری و تجاری دانست و آمادگی خود را برای تبادل تجربیات با دیگر ارگان ها و  بخش های خصوصی اعلام کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار