کد خبر: 885679
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸
بیگی در دیدار نایب رئیس پارلمان بلغارستان
رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-بلغارستان تاکید کرد که جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان ظرفیت بالایی در ارتقاء سطح روابط در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را دارند.
احمد علیرضا بیگی در دیدار با نایب رئیس پارلمان  بلغارستان ضمن تاکید بر روابط مثبت بین دو کشور اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت تاثیرگذار در منطقه و به‌واسطه ثبات در سیاست‌ها، دارای جایگاه مهمی در منطقه و عرصه بین‌المللی است که تجلی آن را در پیروزی برابر افراط‌گرایی در منطقه شاهد بوده‌ایم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران-بلغارستان در ادامه با اشاره به ریاست دوره‌ای بلغارستان بر اتحادیه اروپا آن را فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران دانست تا به‌واسطه حسن روابط دو کشور امکان شناخت عمیق‌تر برای اتحادیه اروپا فراهم شود.

امیل خریستوف در این دیدار ضمن اشاره به ارتباطات فرهنگی و تاریخی میان دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران و بلغارستان ظرفیت بالایی در ارتقای سطح روابط در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را دارند که نیاز است گام‌های محکمی در این زمینه برداشته شود.

معاون رئیس پارلمان جمهوری بلغارستان با ابراز خرسندی از سفر گروه دوستی پارلمانی ایران- بلغارستان به کشورش افزود: ایران کشوری با تمدن چند هزارساله که پیشرفت‌های چشم‌گیری در زمینه‌های گوناگون به‌ویژه علمی داشته و شایسته آن است نه تنها در سطح منطقه‌ای بلکه در سطح جهانی به جایگاه مناسب خود دست یابد و ما به عنوان عضو اتحادیه اروپا علاقمندیم در این مسیر شما را همراهی کنیم.

در پایان پیام تبریک رئیس مجلس شورای اسلامی به مناسبت انتخاب رئیس جدید مجلس ملی بلغارستان توسط آقای علیرضا بیگی تقدیم معاون رئیس پارلمان جمهوری بلغارستان شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر