کد خبر: 885655
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۲
ديدار پنجم سران قوا در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي با رهبر معظم انقلاب
وزير كشور با اشاره به پنجمين جلسه سران قوا و مسئولان با رهبر معظم انقلاب در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي گفت: رهبر معظم انقلاب در اين جلسه بر پيگيري مسئله حاشيه‌نشيني تأكيد كردند.
عبدالرضا رحماني فضلي در حاشيه جلسه شوراي اجتماعي وزارت كشور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات اين جلسه و برنامه‌هاي انجام‌شده براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي گفت: ديروز جلسه شوراي اجتماعي بعد از پنجمين ملاقات با رهبر معظم انقلاب برگزار شد و مصوباتي در دستور كار قرار گرفت. 
وي خاطرنشان كرد: بعد از برگزاري پنجمين جلسه با مقام معظم رهبري كه همه دستگاه‌ها و سران قوا حضور داشتند ايشان يك ارزيابي با توجه به گزارش ستاد مطرح كردند. 
وزير كشور افزود: در پنجمين جلسه ملاقات با مقام معظم رهبري چندين دستگاه و بنده گزارش‌هايي را مطرح كرديم و نهايتاً ايشان دستورات و سياست‌هاي جديدي را ارائه فرمودند. 
وزير كشور با ابراز اينكه «ما هر شش ماه يكبار گزارش عملكرد دستگاه‌ها را در حوزه آسيب‌هاي اجتماعي خدمت رهبر معظم انقلاب ارائه مي‌دهيم»، اظهار كرد: اينبار و در پنجمين جلسه نيز گزارش‌هاي در حوزه‌هاي مختلف از جمله طلاق‌ و اعتياد ارائه شد. 
وي راجع به موضوع حاشيه‌نشيني در شهرها نيز گفت: در بحث حاشيه‌نشيني اقدامات خوبي در حوزه‌هاي محتوايي، اجتماعي و كالبدي صورت گرفته است. البته اين موضوع راضي‌كننده نيست و رهبر معظم انقلاب هم بر آن تأكيد داشته‌اند. 
رحماني فضلي درباره تأكيدات رهبر معظم انقلاب بر موضوع رفع حاشيه‌نشيني گفت: رهبر معظم انقلاب تأكيد داشتند كه بايد به حاشيه‌نشيني با اولويت بيشتري پرداخته شود و حتي وزارت كشور را خطاب كردند كه با اولويت موضوع حاشيه‌نشيني را پيگيري كنند. 
وزير كشور تصريح كرد: مقام‌معظم رهبري همچنين در استفاده از ظرفيت‌هاي مردمي و سمن‌ها (سازمان‌هاي مردم‌نهاد) در حوزه كاهش آسيب‌هاي اجتماعي تأكيد داشتند؛ ضمن اينكه در مورد سمن‌ها بايد كمك‌ها و حمايت‌هاي مالي صورت گيرد. 
وي اضافه كرد: در حوزه پيشگيري نيز رهبر معظم انقلاب سياستگذاري‌ را مطرح كردند كه 50 درصد منابع بايد به صرف امور پيشگيري صورت گيرد و اين موضوع عمق نگاه ايشان را به كنترل آسيب‌هاي اجتماعي نشان مي‌دهد.  به گزارش فارس رحماني فضلي درباره اين پرسش كه امسال در لايحه بودجه چقدر به مقوله آسيب‌هاي اجتماعي پرداخته شده است، گفت: دولت رديف مستقلي براي آسيب‌هاي اجتماعي در نظر گرفته كه رقم آن حدود 300 ميليارد تومان است و اين مي‌تواند گام مؤثري نسبت به سال قبل باشد. البته اين رقم جداي از بودجه عمراني 200 ميلياردي بحث حاشيه‌نشيني است.  وزير كشور تصريح كرد: البته اختصاص اين مبالغ كافي نيست، اما دستگاه‌ها هم بايد از منابع داخلي خود استفاده كنند و كارهاي بيشتري با اولويت‌ها براي اين مسائل انجام پذيرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار