کد خبر: 885628
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سوریه با دعوت از مردم و خیرین برای مشارکت در فیض بازسازی و توسعه حرم حضرت زینب(س) گفت: طرح ساخت مهمانسرای این حرم مطهر با 35درصد پیشرفت فیزیکی اکنون به مرحله اجرای سقف طبقه اول رسیده است.
علیرضا اکبری گفت: با عنایت ائمه اطهار و به برکت خون شهدای مدافع حرم، موانع حضور و فعالیت ستاد بازسازی عتبات در حرم حضرت زینب(س) برطرف شده و هم اکنون عملیات بتن ریزی ستون‌های طبقه اول و دوم و اجرای سقف طبقه همکف مهامانسرای حرم در حال انجام است.
 
 
 
وی با ابراز امیدواری در خصوص بازشدن مجدد راه برای حضور زائران ایرانی در این حرم مطهر افزود: مضیف و مهمانسرای حرم حضرت زینب (س) ساختمانی 3 طبقه با هزار و 500 مترمربع زیر بنا است که طبقه زیر زمین، جهت انبار مواد غذایی و سردخانه، طبقه همکف جهت آشپزخانه و پخت غذا و طبقه اول جهت مهمانسرا و سالن پذیری طراحی شده است که به سرعت در حال پیشرفت کار هستیم.
 
 
 
وی گفت: پیش‌بینی می‌شود این طرح که با همت کارشناسان و نیروهای فنی اعزامی از ستاد بازسازی عتبات استان خوزستان در حال اجراست، با پشتیبانی و حمایت‌های مردم و خیرین، پیش از نیمه دوم سال آینده به بهره‌برداری برسد.
 
اکبری در خصوص سایر طرح های در دست اجرا در سوریه اظهار کرد: در ایوان‌های حرم مطهر حضرت زینب(س) نیز، استادکاران هنرمند ایرانی مشغول گچ‌کاری و گچ‌بری‌های زیبا با اجرای 36 گل سقفی هستند.
 
 
 
وی افزود: همچنین 2 حجره ویژه کفشداری نیز در حرم مطهر در حال ساخت است که کار کاشی‌کاری و سنگ کاری آنها به اتمام رسیده و بزودی در اختیار زائران قرار می‌گیرد.
 
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سوریه تصریح کرد: طی چند سال جنگ و جنایات عناصر تکفیری، ساختمان های بسیاری در اطراف حرم تخریب شده بود، لذا یکی از اقدامات صورت گرفته در این مدت برداشت و جمع‌آوری حدود 100 هزار مترمکعب نخاله ساختمانی اطراف حرم مطهر بود.
 
 
 
وی به یکی دیگر از اقدامت در حال اجرا در منطقه زینبیه اشاره کرد و گفت: با هدف زدودن گرد و غبار مظلومیت حرم مطهر و مناطق اطراف آن، بوستانی به مساحت هزار و 200 مترمربع با همکاری شهرداری مشهد در حال احداث و نهال‌کاری است.
 
اکبری در پایان گفت: ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت به‌ویژه حضرت زینب(س) می‌توانند کمک‌های نقدی خود را از طریق شماره‌گیری کد #110*780*(ستاره هفت هشتاد ستاره صدو ده مربع) اهداء کنند.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار