کد خبر: 885577
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
بررسی برآوردها و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که به ترتیب کشورهای تونس، عربستان، روسیه، فرانسه، و اردن پذیرای بیشترین تعداد داعشی‌های فراری پس از سقوط این گروهک در سوریه و عراق بوده‌اند.
تسنیم: کارشناسان همواره به دنبال پاسخ به این پرسش بودند که جنگجویان خارجی داعشی پس از سقوط این گروه، به کدام کشورها پناه برده‌اند.

به گزارش الجزیره، بررسی برآوردها و اطلاعات موجود نشان می‌دهد که به ترتیب کشورهای تونس، عربستان، روسیه، فرانسه، و اردن پذیرای بیشترین تعداد داعشی‌های فراری پس از سقوط این گروهک در سوریه و عراق بوده‌اند.

تونس: 800 داعشی

عربستان: 760 داعشی

روسیه: 400 داعشی

فرانسه: 271 داعشی

اردن: 250 داعشی

اطلاعات این گزارش از سوی «اندیشکده مطالعات امنیتی سوفان» در نیویورک ارائه شده است.

طبق گزارش این اندیشکده، در مجموع 40 هزار عنصر خارجی تحت فرمان داعش بوده‌اند، و از این رقم، پس از سقوط داعش، حدود 5600 تروریست باقی‌مانده به 33 کشور دیگر فرار کرده و یا بازگشته‌اند.

در بخش دیگری از گزارش این اندیشکده به تعداد کودکان نابالغی که از کشورهای غرب اروپا به مناطق تحت کنترل داعش آورده شده بودند اشاره شده است. بر این اساس، بیشترین تعداد با شمار 460 کودک از فرانسه بود. پس از آن نیز بلژیک (118 کودک)، هلند (90 کودک)، آلمان (56 کودک)، انگلیس (50 کودک)، سوئد (45 کودک) و اتریش (40 کودک) قرار دارند.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار