کد خبر: 885570
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
مرد معتادی که با همدستی دوستانش در پوشش مسافربر مرتکب سرقت مقرون به آزار شده بود، روز گذشته در جلسه محاکمه جرمش را انکار کرد. این در حالی است که دو متهم دیگر همچنان متواری هستند.
به گزارش خبرنگار ما، زمستان سال گذشته، مردی افغان به نام احمد با مراجعه به اداره پلیس گیلاوند از راننده خودروی پرایدی همراه دو سرنشین به اتهام سرقت شکایت کرد و گفت: «ساعت 6 غروب بود که همراه دوستم حاشیه خیابان منتظر ماشین ایستاده بودیم. خودروی پرایدی توقف کرد و سوار شدیم. در آن خودرو راننده بود که بعد متوجه شدم اسم او پیمان است. یکی از دوستانش روی صندلی شاگرد و دیگری روی صندلی عقب کنار ما نشسته بود. بعد از طی مسافتی راننده از مسیر منحرف شد و به سمت جاده خاکی پیچید و ناگهان توقف کرد.» او در ادامه گفت: «متوجه شدیم که آنها نیت شومی دارند. هرچه آنها را التماس کردیم بی­فایده بود. یکباره یکی از آنها روی ما قمه کشید و دیگری دست و پای ما را با یک بند پلاستیکی بست. آنها با تهدید قمه پول، گوشی موبایل و شماره رمز کارت­های عابرانک­مان را گرفتند. دوستم رمز عابربانکش را گفت اما من آنقدر ترسیده بودم که رمز کارتم را فراموش کرده بودم. آنها فکر می­کردند دروغ می­گویم به همین خاطر پیمان با قمه به سرم زد و مرا به شدت زخمی کرد. ناگهان از شانس شماره رمز کارتم را به یاد آوردم و به آنها گفتم. همان لحظه یکی از همدستان پیمان همان موقع سوار ماشین شد و به سمت شهر رفت تا از طریق عابر بانک حسابمان را خالی کنند .آنها مبلغ ۳۰۰ هزار تومان پول نقدی را که همراه داشتم به همراه 300 هزار تومان پول از کارت عابربانکم و گوشی موبایلم را دزدیدند و سپس ما را با چشم های بسته و بدون کفش زیر برف رها کردند و رفتند.» در ادامه دیگر شاکی نیز شکایت خود را مطرح کرد.

بعد از طرح شکایت هر دو شاکی، مأموران با ثبت شماره پلاک خودرو توانستند خودرو را شناسایی و یکی از متهمان به نام پیمان را بازداشت کنند.

با انتقال متهم به پلیس آگاهی او جرمش را انکار کرد اما با توجه به شواهد و قرائن موجود، همچنین شناسایی در مواجهه حضوری از سوی شاکیان، روانه زندن شد. در ادامه اما تلاش پلیس برای شناسایی و دستگیری دو متهم دیگر ناکام ماند.

بعد از صدور کیفرخواست پرونده کامل و به شعبه هشتم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد و روز گذشته متهم مقابل هئیت قضایی به ریاست قاضی اصغرزاده و مستشار توکلی قرار گرفت. ابتدای جلسه شاکی بار دیگر شکایت خود را مطرح کرد و گفت: «آن روز متهمان بعد از رها کردن ما در برف و سرما، توانستم با دندان گره بند پلاستیکی دستانم را باز کنم ولی یکی از دندان­هایم شکست. حالا به خاطر سرقت و همچنین جراحت­هایی که آنها به من وارد کردند از متهم و همسدتانش شکایت دارم.»

دیگر شاکی به نام حسن نیز گفت: «روز حادثه آنها با بی‌رحمی دست و پا و چشمان ما را بستند و با تهدید قمه پول­هایمان را گرفتند. من بدون هیچ مقاومتی رمز کارت عابر بانکم را در اختیارشان گذاشتم به همین خاطر مرا کتک نزدند اما پول نقد و گوشی موبایلم را سرقت و حساب بانکی­ام را خالی کردند.» او در ادامه گفت: «پیمان یکی از متهمان است اما دو همدست دیگرش فراری هستند. احتمال می­دهم او از مخفیگاه آنها باخبر است به همین خاطر ازهمه آنها شکایت دارم.»

در ادامه متهم بار دیگر جرمش را انکار کرد و گفت: « شش ماه بود که در کمپ ترک اعتیاد بستری بود و بعد از بیرون آمدن از آنجا یک خودروی پراید قسطی خریدم و مشغول کار بودم. به تازگی دوباره سراغ مواد رفتم و روزی که دستگیر شدم داخل ماشین در حال مصرف شیشه بودم که مأموران کلانتری مرا بازداشت کردند. وقتی مرا به کلانتری بردند برای اولین بار با دو شاکی روبرو شدم.» او در ادامه گفت: «آنها وقتی پراید مشکی مرا دیدند ادعا کردند سرنشینان این پراید زورگیرانی هستند که آنها را کتک زده­اند. ادعای آنها را قبول ندارم و بی­گناه و بی­دلیل بازداشت شده­ام.»

در پایان این جلسه هیئت قضایی وارد شور شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار