کد خبر: 885525
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در صورت عملی نشدن تعهدات آمریکا و ادامه کارشکنی ها و بدعهدی های این کشور، برای هر وضعیتی آمادگی کاملی داریم و برنامه ها و سناریوهای متناسب را تدوین کرده ایم.
خبرگزاری صداوسیما: سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: در صورت عملی نشدن تعهدات آمریکا و ادامه کارشکنی ها و بدعهدی های این کشور، برای هر وضعیتی آمادگی کاملی داریم و برنامه ها و سناریوهای متناسب را تدوین کرده ایم.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به پایان مهلت بررسی های برجام در کنگره امریکا تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با هر وضعیتی در قبال عملی نشدن تعهدات امریکا در برجام و ادامه کارشکنی ها و بدعهدی های واشنگتن در این زمینه آمادگی کامل دارد.

وی نحوه روند بررسی برجام در کنگره امریکا را از مسائل داخلی این کشور دانست و افزود: آن چه برای ما اهمیت دارد پایبندی دولت امریکا به برجام است که باید تعهداتش را بهنگام و در زمان لازم انجام دهد و از کارشکنی ها، تخطی ها و بدعهدی هایش دست بردارد.

قاسمی اضافه کرد: ما این موضوع را پیگیری می کنیم و آن چه اهمیت دارد ادای تعهدات دولت امریکاست. آن چه جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و دیگر کشورهای جهان و به ویژه دیگر شرکای حاضر در مذاکرات هسته ای از امریکا انتظار دارند اجرای تعهدات این کشور در چارچوب توافق هسته ای است.

سخنگوی وزارت امور خارجه درباره میزان آمادگی کشورمان به ویژه تدابیر هیات عالی نظارت بر برجام برای مقابله با اقدام احتمالی امریکا در خروج از توافق هسته ای گفت: در صورت عملی نشدن تعهدات آمریکا و ادامه کارشکنی ها و بدعهدی های این کشور، برای هر وضعیتی آمادگی کاملی داریم و برنامه ها و سناریوهای متناسب را تدوین کرده ایم.

وی افزود: این موضوع در هیات عالی نظارت بر برجام بررسی و برنامه ها و سناریوهای لازم تدوین شده است که در زمان لازم و در صورت نیاز این هیات، موضوعات و مواضعش را به طور شفاف و علنی مطرح خواهد کرد و اقداماتی را که در قبال وضع نابهنجاری که از جانب امریکا ایجاد می شود اعلام می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار