کد خبر: 885513
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۰
فرماندار تهران گفت: امسال امکان تشکیل شورایاری‌ها وجود ندارد گرچه شورایاری‌ها یک پتانسیل مهم برای شهر تهران محسوب می‌شود ولی باید مشکلات قانونی آن نیز حل شود.
فارس: عیسی فرهادی در نشست اعضای شورای شهر تهران با مقیمی استاندار تهران اظهار داشت: براساس قانون نیم‌درصد از عوارض ساخت و ساز باید به کتابخانه‌های عمومی اختصاص می‌یافت که متأسفانه این رقم توسط شهرداری به حساب انجمن کتابخانه‌ها واریز نمی‌شود.

وی افزود: در سال 70 تا 80 میلیارد تومان از حساب شهرداری تهران برداشت می‌شود که درخواست می‌کنیم شهرداری تهران نیم‌درصد عوارض ساخت و ساز را در همان ابتدا به حساب کتابخانه‌ها واریز کند.

فرماندار تهران به کمبود کلانتری در سطح شهر تهران اشاره کرد و گفت: تا سال 1404 کلانتری‌های تهران باید به عدد 200 برسد ولی تاکنون 83 کلانتری دایر و کمبود 120 کلانتری دیگر داریم.

فرهادی افزود: 3700 هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که یک و نیم میلیون جمعیت در این بافت ساکن شده‌اند که با توجه به موضوع زلزله باید نسبت به نوسازی این مناطق اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر زلزله نیز ایرانگردی می‌کند، ادامه داد: باید به موضوع بافت فرسوده در شهر تهران توجه بیشتری شود.

فرماندار تهران افزود: امکان تشکیل شورایاری‌‌ها امسال وجود ندارد اگرچه شورایاری‌های یک پتانسیل مهم برای تهران است ولی باید تشکیل شورایاری‌ها هرچه سریع‌تر قانون شود و این مشکل نیز حل شود.

فرهادی به سالگرد حادثه ساختمان پلاسکو اشاره کرد و گفت:‌درخواست می‌شود هرچه سریع‌تر مجوز احداث ساختمان پلاسکو صادر شود تا مشکلات کسبه این ساختمان نیز حل شود.

وی بیان داشت: یکی از تجمعات همیشگی تهران تجمع ساکنان شهرک زیتون است که بنده پیشنهاد می‌کنم صفر تا 100 زمین‌های شهرک زیتون به شهرداری تهران واگذار شود و شهرداری در بازه زمانی نسبت به پرداخت مطالبات آنها اقدام کند.

فرماندار تهران پیشنهاد داد: محلی برای اعتراضات مردمی نیز در نظر گرفته شود که شهروندان با مراجعه به آنها اعتراض خود را مطرح و آن مسئول نیز در همان منطقه پاسخگو باشد.

فرهادی به آموزش و پرورش در شهر تهران اشاره کرد و گفت: 135 مدرسه در منطقه 22 کم داریم و نیاز مدارس شهر تهران باید تأمین شود.

وی اشاره کرد: 25 هزار نفر معتاد و متکدی در شهر تهران حضور دارد که باید برای آن نیز راه‌حلی ایجاد شود.

فرماندار تهران بیان داشت: درخواست می‌شود ساختمان مجاور فرمانداری تهران که متعلق به بانک ملت است نیز به مبلغ 16 میلیارد تومان خریداری و در اختیار فرمانداری قرار گیرد تا در هنگام برگزاری انتخابات با مشکل کمبود جا مواجه نشویم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار